مدیرکل صمت استان کرمان گفت: به منظور جبران کمبود کالا‌های اساسی به ویژه برنج در سطح استان، توزیع اقلام اساسی از امروز در فروشگاه‌های بزرگ سطح این استان آغاز می‌شود.

مهدی حسینی نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پاسخ به پیگیری خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در خصوص علت کمبود برخی کالا‌های اساسی در بازار گفت: هر ساله در ایام قبل از آغاز ماه مبارک رمضان برای پیشگیری از کمبود برخی کالا‌های اساسی، چون برنج، شکر و گوشت تصمیماتی از سوی ستاد مرکزی تنظیم بازار کشور گرفته می‌شود و برای جبران این کمبود‌ها، کالا‌های سهمیه بندی وارد بازار می‌شود که امسال علاوه بر این کالا‌ها سهمیه خرما را هم خواهیم داشت.

 

او افزود: امسال هم از ابتدای ماه مبارک رمضان سهمیه برخی کالا‌های استان کرمان در نظر گرفته شده است و درخواست هزار و ۳۳۰ تن برنج را داشته ایم که خوشبختانه تا به امروز از ‌این سهمیه، ۶۷۵ تن آن تهیه، دریافت و موجود است.

حسینی نژاد بیان داشت: چندروزی است که کمبود برنج خارجی دراستان موجب نگرانی و نارضایتی مردم شده است، اما هیچ مشکلی در تامین این کالا‌ها وجود ندارد و توزیع آن مجدداً از امروز آغاز خواهد شد.

 

مدیر کل صمت استان کرمان تصریح کرد: کالاهایی چون برنج هندی، شکر فله‌ای و بسته بندی و گوشت قرمز و مرغ منجمد از امروز در فروشگاه‌های مرکزی، تعاونی مصرف کارکنان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای وبرخی اصناف توزیع خواهد شد.

او افزود: هرکیلوگرم برنج هندی ۸ هزار تومان، شکر فله‌ای چهار هزار و ۷۰۰ تومان، شکر بسته بندی پنج هزار و ۹۰۰ تومان، گوشت مرغ منجمد ۱۲ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد هم به قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزارتومان عرضه خواهد شد.

 

حسینی نژاد همچنین در خصوص افزایش قیمت حبوبات هم گفت: یکی از مهمترین علت‌های افزایش قیمت حبوبات، مشکلات ایجاد شده بعد از شیوع کرونا در کشور است که سبب کاهش واردات شده و بنابراین شاهد افزایش بی رویه قیمت حبوبات در کشور هستیم.

او افزود: روند افزایشی قیمت حبوبات تا یک ماه آینده ادامه خواهد یافت و به دلیل اینکه اکنون فصل برداشت داخلی هم نیست باید مردم شرایط را بپذیرند تا اینکه برداشت محصولات داخلی آغاز شود و قیمت حبوبات با ورود حبوبات تولیدی داخلی کاهش یابد.

 

مدیر کل صمت استان کرمان تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار استان کرمان هیچ گونه خبری مبنی بر احتکار کالا‌ها به ویژه حبوبات را تایید نمی‌کند و دلیل اصلی تنها کاهش واردات براثر شیوع کرونا است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار