رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که برنامه توزیع نان از نانوایی ها به نیازمندان امروز در کابل آغاز می شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ادامه قرنطینه شهرها در افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که برنامه توزیع نان از نانوایی ها به نیازمندان امروز در کابل آغاز می شود.

اشرف غنی در این پیام ویدئویی گفت که با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی به دلیل همه گیر شدن کرونا در افغانستان، به همه دستگاه های دولتی دستور داده است که برنامه توزیع نان خشک را از طریق نانوایی ها آغاز کنند.

وی افزود: این برنامه از امروز چهارشنبه (۱۰ ثور/ اردیبهشت) در کابل آغاز می شود و قرار است تا پایان این هفته در هرات، مزار شریف، قندهار، قندوز و جلال آباد نیز شروع شود.

اشرف غنی تاکید کرد که مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا با توزیع رایگان نان حل نمی شود، اما دولت ده ها برنامه اساسی مانند ساختن بندهای آبگردان، پروژه های زودثمر زراعتی و احداث جاده های روستایی را روی دست دارد.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به هزار ۸۲۸ نفر رسیده است. همچنین جان باختگان کرونا نیز ۵۸ و بهبود یافتگان این ویروس نیز ۲۲۸ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.