مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: ۱۶ بانوی حوزه علمیه استان یزد در اقدامی جهادی تجهیز و تغسیل اموات کرونایی را به عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا و فوت تعدادی از هموطنان، طلاب خواهر استان یزد در اقدامی کاملا جهادی، آمادگی خود را برای تغسیل و تجهیز اموات کرونایی اعلام کردند.

او افزود: ۱۶ بانوی حوزوی در قالب گروه‌های چند نفره بعد از کسب آموزش‌های لازم شرعی و بهداشتی به صورت تئوری وعملی،
مشغول به فعالیت تغسیل وتجهیز اموات کرونایی استان یزد هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه توصیه‌های دین مبین اسلام و حس نوع دوستی را از دلایل مشارکت طلاب در این امر دانست و ادامه داد: طلاب در همه بحران ها، همچون سیل، زلزله، ویروس کرونا و غیره در کنار مردم بوده و نقش آفرینی کرده اند.

او گفت: قبل از تجهیز آرامستان برای تغسیل اموات، تیمم بدل از غسل برای فوت شدگان در بیمارستان انجام می‌شد که بعد از پیگیری‌های زیاداز سوی مسئولان ذیربط و آماده شدن زیرساخت‌های لازم، اکنون با رعایت اصول بهداشتی و شرعی، اموات کرونایی به همت خواهران طلبه غسل، حنوط وکفن و برای اقامه نماز آماده می‌شوند.

حجت الاسلام کارگرشورکی از رفع نگرانی خانواده‌های داغدیده دربحث غسل و تجهیز اموات کرونایی و اظهار رضایت و تشکر آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: طلاب به صورت جهادی و قرب الی الله به این امور می‌پردازند و هیچ گونه حق الزحمه‌ای به جهت تغسیل و تجهیز اموات دریافت نمی‌کنند.

او گفت: علاوه بر تغسیل اموات، خواهران طلبه با حضور در منازل خانواده فوت شدگان کرونایی، آنان را به آرامش و صبر دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.