رئیس مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس کرمانشاه، حفظ و ارتقاء بهداشت روان را لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یونس کرمی رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت : با شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین دیگر کشور‌های جهان به طور طبیعی نگرانی‌های ذهنی و روانی مردم افزایش یافته که این موضوع نیازمند توجه دقیق و مواجهه موثر با آن است.

او گفت : این نگرانی‌ها در طولانی مدت می‌تواند اثرات نامطلوبی بر افراد و نهایتا جامعه وارد کند.

کرمی با اشاره به آیات روح بخش و نوید بخش قرآن افزود: به منظور حفظ و ارتقای بهداشت روان، مردم باید سعی کنند ضمن عمل به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، به لحاظ روحی و روانی خود را بیش ازحد درگیر این موضوع نکنند.

رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت: یکی از مولفه‌های سلامت روان، قدرت سازگاری با رویداد‌های مترقبه و غیر مترقبه زیستی، اجتماعی و روانی است، پس باید مردم با حفظ آرامش خود این موضوع را در سطح فردی و خانوادگی مدیریت کنند.

او با اشاره به ضرورت اجتناب از رفتر‌های وسواس گونه و انتخاب شیوه‌ای معقولانه و منطقی در همه ابعاد، گفت: درگیری ذهنی و فکری بیش از حد با این موضوع، باعث کاهش توان روانشناختی و به تبع آن ضعف سیتم ایمنی بدن و در نهایت افزایش احتمال ابتلا خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه لازم است از فاجعه سازی و بیان مکرر نکات منفی و تنش زای این بیماری در جمع خانواده و دیگران خودداری کنیم، گفت: سعی کنیم از فرصت‌های پیش رو در راستای آرامش خود و خانواده بهره ببریم.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اینکه شرایط موجود، منجر به افزایش اضطراب افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می‌شود، توصیه می‌شود این گروه از مردم، از متخصصان بهداشت روان کمک بگیرند.

او گفت: با توجه به اینکه کودکان در دوره کودکی از تفکر انتزاعی و مفهومی کمتری برخوردار هستند و بیشتر موضوعات را عینی می‌نگرند، والدین تنها به نکاتی که می‌تواند زمینه‌های بهداشتی در ابعاد فیزیکی و روانی کمک کنند اشاره کنند.

کرمی گفت: از آن جائی که بیماری‌های روان تنی، نوعی از بیماری‌های جسمی هستند که منشا روانی دارند لذا ترس، اضطراب و نگرانی بیش از حد در رابحطه با بیماری کرونا ضریب ایمنی بدن را تقلیل داده و افراد را در مقابل شرایط فشار زا، آسیب پذیر‌تر می‌کند، پس لازم است با حفظ خونسردی و رفتار هوشمندانه، ضریب ایمنی بدن خود را افزایش دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.