مهدی یحیایی گفت: طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی سراسر استان سمنان انجام‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی سراسر استان انجام‌شده است، گفت: در این بازرسی‌ها ۸۳۲ فقره پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

او با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد بازرسی از نانوایی‌ها در استان سمنان بیان کرد: نظارت ویژه‌بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی مهم‌ترین رویکرد این سازمان در بازدید از واحد‌های نانوایی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارزش ریالی این تعداد پرونده را ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و با واحد‌هایی که قوانین نظام صنفی و مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

یحیایی با تأکید بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحد‌های خبازی استان تصریح کرد: کم‌فروشی، عدم رعایت ساعات کاری، عرضه خارج از شبکه آرد از عمده‌ترین تخلفاتی است که در این مدت ثبت‌شده و عموم مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌ها مراتب را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از طریق شماره سامانه گویای ۱۲۴ گزارش دهند.

او بابیان اینکه عملکرد واحد‌های نانوایی به‌صورت ماهانه از حیث کمیت، کیفیت، قیمت و نصب نرخ نامه و تعداد شکایت‌های مردمی موردبررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: طی ارزیابی صورت گرفته در فروردین‌ماه سال جاری، استان سمنان با سه مورد شکایت مردمی از نانوایی‌ها، جایگاه برتر را در کشور به خود اختصاص داد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از بازرسان افتخاری زمینه کاهش شکایات مردمی و افزایش رضایت‌مندی مشتری را فراهم کرده است، گفت: در راستای بهبود کیفیت نان‌های تولیدی استان در سال گذشته یک هزار و ۸۹۵ (نفر ساعت) از متصدیان واحد‌های خبازی در سطح استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این امر در سال جاری نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.