سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامردگفت: عملیات تولید نهال‌های جنگلی و بیابانی در نهالستان شهدا منابع طبیعی لامرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد بیان کرد: نهالستان شهدا منابع طبیعی لامرد با تولید متوسط سالانه ۳۰ هزار اصله نهال یکی از مهمترین مراکز تولید نهال‌های جنگلی و بیابانی در جنوب فارس است.

او، تصریح کرد: نهال‌های تولیدی در این نهالستان اکالیپتوس، انواع آکاسیا، کنار، سوبابل، ابریشم برهان، کهور، ناترک و تاکاما است که همگی در طرح‌های جنگل کاری و مبارزه با بیابانزایی در مناطق جنوبی استان توزیع و کاشته می‌شوند.

نکوگو ادامه داد: اولویت تولید نهال در شهرستان گونه بومی کنار بوده، که در این خصوص برنامه ریزی مناسب انجام شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد افزود: عملیات نگهداری و آبیاری در این نهالستان با دقت و زیر نظر کارشناسان خبره انجام شده و این نهال‌ها تا اوایل پاییز آماده توزیع و کاشت هستند.

او، اضافه کرد: با توجه به آماده بودن زیر ساخت‌های لازم در این نهالستان در صورت تخصیص اعتبار می توان تولید نهال را افزایش داد که در این صورت نیاز نهال طرح‌های مختلف بخش جنگل، بیابان و بوستان‌های روستایی به طور کامل تامین می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار