نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از تبعات اقتصادی زیان‌بار شیوع ویروس کرونا برای نیمی از مردم آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نیمی از مردم آمریکا می‌گویند به دلیل همه گیری ویروس کووید-۱۹ شرایط اقتصادی زندگی آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

نظرسنجی ان پی آر/ پی بی اس نیوز آور/ ماریست نشان داد ۵۰ درصد از آمریکایی ها، به استثنای افراد بازنشسته و غیر شاغل، می‌گویند که آن‌ها یا دستکم یک نفر از خانواده شان به دلیل همه گیری ویروس کرونا کار خود را از دست داده یا میزان کار آن‌ها کاهش یافته است.

این در حالیست که در نظرسنجی ماه گذشته این میزان ۱۸ درصد اعلام شد که نشان‌دهنده وخامت شرایط اقتصادی در آمریکا نسبت به یک ماه گذشته است. این نظرسنجی در حالی برگزار شد که بنابر آخرین اعلام وزارت کار آمریکا، بیش از ۲۶ میلیون نفر برای دریافت خدمات بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

همچنین بنا به نتایج این نظرسنجی، بسیاری از مردم آمریکا معتقدند فرمانداران ایالتی نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در مواجهه با ویروس کرونا که بیش از ۵۸ هزار نفر را در این کشور به کام مرگ کشانده، مدیریتی بهتری داشته‌اند. ۵۵ درصد از آمریکایی نیز عملکرد ترامپ در مواجهه با این همه گیری را رد کردند که نسبت به ماه گذشته نارضایتی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا ۶ درصد افزایش یافته است. با این حال تنها ۴۴ درصد از عملکرد ترامپ در بحبوحه بحران کرونا رضایت دارند.

همچنین نظرسنجی انجام شده توسط «آکسیوس/ایپسوس» نیز نشان داد که اکثر مردم آمریکا نگران فروپاشی اقتصادی در این کشور بر اثر شیوع کرونا هستند. نتایج این نظرسنجی روز سه‌شنبه منتشر شده و نگرانی افراد از فروپاشی اقتصادی در میان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به یک اندازه دیده می‌شود.

۸۹ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌گوید که تا حدودی و یا بسیار نگران فروپاشی اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند.

نظرسنجی جدید ان پی آر/ پی بی اس نیوز آور/ ماریست با شرکت هزار و ۸ نفر آمریکایی در فاصله زمانی ۲۱ تا ۲۶ آوریل برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای بابا.....گناه دارند بخودا!!!!!!!
آخرین اخبار