فتحیان گفت: بیش از یک هزار تیم جهادی در سراسر کشور برای کمک و مقابله با بیماری کرونا همکاری کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز آخرین وضعیت مراکز مراقبتی (نقاهتی) به صورت ویدئو کنفرانس با دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسئولان نقاهتگاه‌های سراسر کشور در وزارت بهداشت، بررسی شد.

در این جلسه سردار نصرالله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: یک همدلی و انسجام خاصی بین دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری، هلال احمر، بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد با وزارت بهداشت با راه اندازی قرارگاه هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شده است.

او افزود: بیش از یک هزار تیم جهادی در این دوره ۶۰ روزه در سراسر کشور برای کمک و مقابله با بیماری کرونا وارد میدان شده و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از نیرو‌های داوطلب بسیجی در غربالگری و کار‌های بهداشت محیط، خدمات خوبی را ارائه دادند.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در زمینه گند زدایی اقدامات خوبی را انجام دادند و خیرین در حوزه مقابله با بیماری کرونا در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان کمک کرده اند.

۳۰۰ بیمارستان درگیر مقابله با کرونا هستند

فتحیان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بیمارستان در سراسر کشور درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند و باید نقاهتگاه‌ها به بیمارستان‌ها متصل شوند تا مشکلات و مسائل شان برطرف شود.

در ادامه مراسم عبادی، معاون آموزشی دانشگاه بقیه الله و رییس مجتمع نقاهتگاهی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: این دانشگاه دارای یک هزار تخت نقاهتگاهی است و با امضای تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد؛ نیمی از ظرفیت ما به این دانشگاه تعلق گرفت.

او افزود: دانشگاه بقیه الله از ۹ بیمارستان، بیمار مبتلا به کرونا، پذیرش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.