مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از طرح نظارت بر استاندارد و کیفیت اقلام پر مصرف باعنوان 'طرح ویژه رمضان'در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: در این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان آن ادامه دارد، کیفیت و استاندارد کالا‌های پرمصرف کنترل می‌شود.

مهمان نواز افزود: با اجرای این طرح، از انواع فرآورده‌های لبنی از جمله کشک، شیر پاستوریزه و استریلیزه، انواع پنیر و قند کله شکسته شده، شکر، روغن‌های مایع و مورد مصرف در قنادی‌ها و مواد شوینده و بهداشتی که مشمول مقررات استاندارد هستند، در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه برداری انجام می‌شود.

او اضافه کرد: این طرح به منظور تامین سلامتی و حفظ حقوق شهروندان انجام می‌شود و در قالب آن کارشناسان اداره کل، کالا‌های موجود در بازار را کنترل و اقدام به نمونه برداری کرده و در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده نیز مورد آزمون قرار می‌دهند تا از سلامت و کیفیت کالای عرضه شده اطمینان حاصل شود.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی همچنین از بازرسی مستمر ترازو‌های مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالا‌های مصرفی همچون زولبیا و بامیه، اداره کل استاندارد استان، بازرسی، کنترل و آزمون ترازو‌های مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده و به طور دوره‌ای و مستمر مورد پایش و سنجش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.