تا سال ۱۴۰۱؛

سطح زیر کشت نخیلات خوزستان به ۵۵ هزار هکتار می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش سطح زیر کشت نخیلات استان به ۵۵ هزار هکتار تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر ۴۱ هزار هکتار نخلستان در استان وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده، تصمیم داریم این سطح را تا سال ۱۴۰۱ به ۵۵ هزار هکتار افزایش دهیم. ضمن اینکه بازسازی و اجرای برنامه توسعه نخیلات در سطح خوزستان ضروری است.

او استفاده از ارقام تجاری، پرمحصول و بازارپسند که جنبه صادراتی دارند را راهی برای توسعه نخیلات بارور و غیرباور تا ۵۵ هزار هکتار عنوان کرد و بیان داشت: محصول خرمای خوزستان از تنوع خوبی برخوردار است، به گونه‌ای که حدود ۷۵ رقم خرما در استان تولید می‌شود و هم اکنون معیشت ۴۰ هزار نفر خانوار از خرما و فرآورده‌های وابسته به آن تامین می‌شود.

چنگلوایی با بیان اینکه سالانه محصول حدود ۱۹۰ هزار تن خرما، خارک و رطب در استان خوزستان تولید و برداشت می‌شود، تصریح کرد: از این میزان ۸۵ هزار تن با ارزشی معادل ۱۲۰ میلیون دلار در سال به خارج از کشور صادر شده و بخشی نیز یا به مصرف داخل استان بازار استان‌های دیگر می‌رسد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بیشترین سطح زیرکشت خرما در مناطق شادگان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و بهبهان است و حدود ۶۰ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی این محصول نیز در استان فعال هستند که کار خرید، بسته‌بندی و صادرات آن را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به سطح زیر کشت خرما در استان با انجام فعالیت‌های زراعی، پیش بینی می‌شود افزایش عملکرد در واحد سطح تا ۳۷۰ هزار تن محصول در سال ۱۴۰۴ برسیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.