مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از عملیات رفع تصرف، قلع و قمع و خلع ید ۱۲/۲ هکتار از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با پیگیری مستمر مسئولین شهرستان خرامه، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس در راستای حفظ مناطق و زیستگاه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف مناطق، عملیات رفع تصرف ۱۲/۲ هکتار از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان با همکاری دادستان شهرستان، نیروی انتظامی، منابع طبیعی رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شد.

او بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و افزود: محیط زیست استان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خورارن نخواهد داشت و تصرف اراضی منابع ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفین به همراه نخواهد داشت و دست متصرفین از این اراضی کوتاه خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: این اراضی در طی سه سال اخیر تصرف شده بودند و زمین خوران هزینه زیادی برای تصرف این اراضی و ایجاد باغ در آن صرف کرده بودند که در عملیات امروز قلع و قمع و رفع تصرف شدند.

او گفت: با عزم محیط زیست و حمایت مسوولین امر در سال جدید غیر از این اراضی بیش از سیصد هکتار از اراضی منابع ملی واقع در پناهگاه حیات وحش که در گذشته تصرف شده و در آن باغ ایجاد شده بود قلع و قمع و رفع تصرف شده اند.

ظهرابی تصریح کرد: از همه مردم به ویژه دوستداران محیط زیست درخواست می‌کنم، با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی و بر اساس رسالت عمومی و همگانی در قبال محیط زیست، در حفظ این میراث گرانبها و امانت آیندگان و جلوگیری از تخریب و تصرف آنها، محیط زیست استان را یاری دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.