رسانه‌ای شدن نام خیّر گمنام مهابادی

با اصرار روحانیون، معتمدین و فعالان اجتماعی، هویت خیر گمنام مهابادی که از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان بیش از ۵۰ میلیارد ریال از سرمایه خود را صرف امور عام المنفعه و خیریه کرد، رسانه‌ای شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، این خیر که قبل از شیوه کرونا نیز در انجام بسیاری از کار‌های خیریه و عام و المنفعه در شهرستان مهاباد نقش داشته همواره بر رسانه‌ای نکردن هویت خود اصرار کرده است.

احداث مدرسه سبز در مهاباد، تجهیز بیمارستان مهاباد به وسایل مورد نیاز، حمایت از تلاشگران عرصه سلامت و همدلی با نیازمندان شهر در بحران کرونا با تهیه بسته‌های حمایتی بخشی از اقدامات شاخصی بود که این خیر بدور از هرگونه نام و نشان انجام داده است.

وفای این خیر به شهر و شهروندان و دغدغه صیانت از سلامت و ایجاد فضای بهتر آموزشی برای دانش آموزان باعث شد تا جمعی از معتمدین شهر، روحانیون و اعضای جمعیت یاری رسانان زاگرس به منظور قدردانی با وی دیدار و او را اقناع و راضی به افشای هویتش کنند.

حاج رامین صدیقی یا همان خیر گمنام مهابادی در سال‌های گذشته اقدام به ساخت مدرسه‌ای موسوم به مدرسه سبز در خیابان وفایی مهاباد با تأمین اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان کرده که تا بحال نمونه‌ی آن در سطح کشور وجود نداشته است.

صدیقی، همزمان با شیوع کرونا در منطقه و شهرستان مهاباد و کمبود تجهیزات بیمارستانی اقدام به خرید کالای پزشکی در دو مرحله به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان و اهداء آن به بیمارستان امام خمینی مهاباد کرد تا در بخش پزشکی و سلامت نیز از تلاشگران عرصه سلامت و شهروندان مبتلا حمایت کند.

تعطیلی بازار، تحمیل فشار و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هم فرصتی را دست داد تا رامین صدیقی اقدام به تهیه بیش از سه هزار بسته معیشتی کند تا نقشی هم در حمایت از اقشار آسیب پذیر داشته باشد.

اگرچه اقدامات این خیر برای شهرستان مهاباد بسیار ارزشمند است، اما در این مدت فشار رسانه‌ها برای انجام مصاحبه و تهیه خبر از اقدامات وی به نتیجه نرسید، تا اینکه معتمدین شهرستان در دیدار با وی سبب شدند هویت وی برای شهروندان مشخص شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.