یک قطعه شاهینی که گرفتار نخ بادبادک کودکان شده بود با تلاش ماموران محیط زیست بندرانزلی نجات یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احسان هادی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی برگرفتار شدن یک پرنده ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره با مراجعه به محل مشاهده کردند که یک قطعه شاهین در برخورد با نخ بادبادک لابلای شاخه‌های یک درخت ۴۰ متری گرفتار شده است.

او افزود: به دلیل شرایط زمانی و ارتفاع درخت تلاش ماموران محیط زیست و آتش نشانی برای دسترسی به این پرنده ناکام ماند ودر نهایت با اجاره یک دستگاه جرثقیل بلند پرنده گرفتار در بند را نجات یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی تصریح کرد: این پرنده زیبا که از نوع شاهین لیل است به این اداره منتقل شده است تا پس از تیمار و تایید دامپزشک در زیستگاه طبیعی خود رها سازی شود.

شاهین‌ها با چشمان کاملاً سیاه، بدن لاغر، بال‌های نوک تیز، توانایی پرواز با سرعت بسیار بالا و تغییر جهت ناگهانی از دیگر پرندگان شکاری متمایز می‌شوند.

شاهین‌ها از نظر تکنیک، یک شکارچی تخصصی محسوب شده و از دیرباز از آن‌ها به عنوان پرندگان شکاری محبوب برای شکار استفاده می‌شد.

شاهین‌هایی که بال‌های باریکتر و درازتر دارند به (لیل) معروف هستندو این نوع بال‌ها برای شکار پرندگان سریع و چابکی همچون پرستو مناسب است.

 

انتهای پیام / ق

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.