قنبری از کشف بیش از ۳ تن مواد افیونی،در درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان‌های زاهدان و خاش خبر داد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های زاهدان و خاش با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و بزرگ قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر، از شهرستان‌های میرجاوه و خاش به مرکز استان را داشتند، شناسایی کردند.

او افزود: در یک عملیات، مأموران انتظامی شهرستان زاهدان در قالب چند تیم عملیاتی، با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، بامداد روز گذشته یک تیم از اعضای این باند قاچاق مواد افیونی را که با یک دستگاه وانت تویوتا، در محور میرجاوه-زاهدان در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند، شناسایی و در حوالی بخش "جون آباد" به آن‌ها دستور ایست دادند.

سردار قنبری بیان داشت سوداگران مرگ که خود را در چنگال قانون دیدند با تیراندازی به سمت مأموران انتظامی قصد فرار از محل را داشتند که با مقابله به مثل تکاوران پلیس، در یک عکس العمل سریع و غافلگیرانه، خودروی قاچاقچیان توقیف و ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی، مقدار۶۸۲کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقداری مهمات جنگی کشف شد.

او تصریح کرد: در ادامه و طی یک عملیات موفقیت آمیز دیگر، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد خدر شهرستان خاش، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۶ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، حوالی روستای"کله شه توت" شهرستان خاش، در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس، به سمت مأموران انتظامی تیر اندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌ها و استفاده از تاریکی شب، به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در این عملیات، در بازرسی از خودرو‌های بجا مانده از قاچاقچیان مقدار ۲ تن ۶۹۱ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد افیونی شامل ۲ تن ۲۱۴ کیلو ۹۰۰ گرم تریاک و ۴۷۶ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش کشف کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات موفق، در مجموع ۳ تن و ۳۷۳ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد.

سردار قنبری در خاتمه، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ تأکید کرد و از شهروندان خواست به منظور مقابله هر چه بهتر با قاچاق مواد مخدر، به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه، اخبار و اطلاعات خود را، در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار