اپل در جدیدترین بروزرسانی خود تاخیر در باز شدن صفحه پین را به دلیل استفاده کاربران از ماسک حذف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با بروزرسانی iOS 13.5 بتا که امروز توسعه دهندگان منتشر شد، اپل فرایند باز کردن قفل دستگاه‌های خود را سریع‌تر از گذشته کرده است. با این روش دیگر کسانی که ماسک به صورت دارند نیازی نیست تا باز شدن صفحه پین صبر کنند.

این روز‌ها که شیوع ویروس کرونا باعث شده است کار‌های روزانه مردم با گذشته تفاوت داشته باشد، باز کردن گوشی‌های آیفون که با استفاده از Face ID محافظت می‌شوند به یکی معضلات کاربرانی که این روز‌ها از ماسک صورت برای جلوگیری از کرونا استفاده می‌کنند، تبدیل شده است.

مشکل کاربران با فیس‌ آی‌دی

پیش از عرضه این بروزرسانی، اگر شما قابلیت Face ID را فعال کرده بودید تا زمانی که چند بار عملیات باز کردن قفل از طریق اسکن کردن چهره با مشکل مواجه نمی‌شد، دستگاه صفحه وارد کردن پین را برای شما باز نمی‌کرد. در صورتی که کاربر از ماسک صورت استفاده کند مطمئنا این عملیات بیشتر از گذشته طول خواهد کشید، زیرا گوشی توانایی تشخیص چهره از پشت ماسک را ندارد. با توجه به این که یک کاربر متوسط روزانه چندین بار دستگاه خود را باز می‌کند، این امر کاملاً ناامید کننده بود.

رفع مشکل تاخیر در باز شدن صفحه پین

برای رفع این مشکل، بروزرسانی جدید به کاربران امکان می‌دهد تا با کشیدن انگشت از پایین صفحه اصلی، مستقیماً به قسمت رمز عبور دسترسی پیدا کنند. به این ترتیب، شما دیگر برای این که آیفون خود را سریع‌تر باز کنید وسوسه نمی‌شوید ماسک را از صورت خود بردارید.


بیشتر بخوانید: واتساپ برای بازنشر پیام‌ها محدودیت اعمال کرده است


دیگر برای ورود به آیفون نیازی به برداشتن ماسک نیست
علاوه بر این، اکنون می‌توانید تائید اعتبار خرید‌ها را با رمز عبور خود انجام دهید. این کار پیشتر در بعضی برنامه‌ها در ابتدا با Face ID انجام می‌شد. اگرچه این پروتکل جدید در حال حاضر فقط برای کاربران بتا در دسترس است، اما وقتی iOS 13.5 در هفته‌های آینده در دسترس باقی کاربران قرار گیرد، همه می‌توانند از آن استفاده کنند. 
بتا جدیدی که به توسعه دهندگان داده شد نیز دارای تنظیماتی است که به آن‌ها امکان می‌دهد اعلان‌های قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را فعال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.