با تصویب ستاد تنظیم بازار؛

افزایش کرایه تاکسی در همدان

مدیر تاکسیرانی و حمل ونقل بار و کالای شهرداری همدان از افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌های کرایه تاکسی در این شهر خبر داد.

افزایش کرایه تاکسی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ میلاد کریمی مدیر تاکسیرانی و حمل ونقل بار و کالای شهرداری همدان گفت: نرخ‌های جدید کرایه تاکسی در این شهر با ۳۰ درصد افزایش اعلام و به رانندگان ابلاغ شد.

او در ادامه بیان کرد: این افزایش کرایه‌ها از امروز به منظور آگاهی مردم از نرخ‌های جدید، کرایه‌های مصوب در مسیر‌های مختلف شهر با نصب برچسب بر شیشه تاکسی‌های خطی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر تاکسیرانی و حمل ونقل بار و کالای شهرداری همدان با بیان اینکه  افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها  از سوی ستاد تنظیم بازار افزایش کرایه تاکسی‌ها تایید و ابلاغ نهایی شده است، گفت:  از این پس رانندگان با نرخ جدید اقدام به اخذ کرایه از مسافران خواهند کرد.

کریمی گفت: محدودیت در حمل سرنشین براساس طرح رعایت فاصله اجتماعی همچنان پابرجا است.

او تاکید کرد: رانندگان حمل و نقل عمومی شهر همدان از جمله تاکسی‌های خطوط و ون تاکسی‌ها ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند.

مدیر تاکسیرانی و حمل ونقل بار و کالای شهرداری همدان گفت: عملکرد تاکسی‌ها در ظرفیت اعلام شده در سوار کردن مسافر به صورت مستمر کنترل و نظارت می‌شود.

کریمی افزود: هر چند این طرح موقت و تا رسیدن به شرایط مطلوب در پیشگیری از کرونا است، اما تا آن زمان باید به پروتکل‌های بهداشتی در چارچوب قانون عمل شود.

او با اشاره به اینکه هم اینک ۹۵ درصد از رانندگان تاکسی طرح فاصله اجتماعی در حمل مسافر را رعایت کرده اند، گفت: هرگونه بی توجهی به طرح محدودیت در سوار کردن مسافر منجر به انتقال خودرو به پارکینگ می‌شود.

مدیر تاکسیرانی و حمل ونقل بار و کالای شهرداری همدان پیرامون مشکل برخی تاکسی‌ها در پول خرد گفت: از همه تاکسی داران خواسته ایم تا نسبت به نام نویسی و دریافت دستگاه کارت خوان الکترونیک اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه استفاده از دستگاه کارت خوان بسیار ضروری است،گفت: هر چند اجباری به استفاده از دستگاه کارت خوان صورت نگرفته، اما هم اکنون با استقبال مطلوب رانندگان در نام نویسی مواجه هستیم.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ دستگاه کارت خوان تحویل رانندگان متقاضیان شده، گفت: ۵۰۰ راننده نیز اقدام به ثبت نام کرده اند که ظرف روز‌های آینده به آن‌ها تحویل خواهد شد.

مدیر تاکسیرانی و حمل ونقل بار و کالای شهرداری همدان افزود: هیچ اجباری برای تامین دستگاه کارت خوان از یک بانک عامل نیست و هر راننده می‌تواند این دستگاه را از بانک‌های مختلف دریافت کند.

کریمی افزود: صندوق کارآفرین امید آماده ارایه دستگاه کارت خوان به رانندگان تاکسی است، علاوه بر این اقدام نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی بدون سود با اقساط بلند مدت خواهد کرد.

او با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در تامین تسهیلات بانکی ۲ میلیون تومانی بنیاد مستضعفین گفت: این تسهیلات به رانندگانی که در دوره کرونا آسیب پذیر بوده و با مشکل مواجه شده اند، پرداخت می‌شود.

مدیر تاکسیرانی همدان افزود: مشخصات این افراد توسط نماینده خطوط تاکسی‌های سطح شهر به تاکسیرانی اعلام شده و فهرست آن‌ها را به تهران ارسال کرده ایم.

منبع:ایرنا

انتهای /د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.