سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: بر اساس آمار، تعداد بستری‌های مبتلا به کووید ۱۹ در این استان ۱۰۸ نفر ثبت شده که نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهش را طی کرده، اما آمار تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افزایش ترددها، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و از طرف دیگر افزایش نمونه گیری‌های سرپایی را عامل افزایش آمار عنوان کرد.

هاشمی با بیان اینکه در چند روز آینده نیز پیش بینی می‌شود آمار افزایش یابد، اضافه کرد: خوشبختانه بیماری را در سطح جامعه تا حدی تحت نظر داریم و موارد شدیدی برای اعزام به بیمارستان وجود ندارد، آمار مرگ و میر نیز در حال کاهش است.

او عنوان کرد: البته برای کاهش آمار، توصیه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی است.

هاشمی گفت:در حال حاضر  جزء استان‌های با شیوع کم هستیم، اما اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود، در ردیف استان های قرمز قرار خواهیم گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه روند بیماری در این استان شیب ملایمی داشته و به حالت بحران نرسیده است، عنوان کرد: تعداد مبتلایان شناسایی شده کووید ۱۹ بیماران سرپایی هستند که با افزایش نمونه برداری‌ها و رسد نقاط پر خطر، آمار نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.