همزمان با گرامیداشت هفته کارگر باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی در مراسمی با حضور مسئولان تشکل‌های کارگری و شهری در مشهد گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا گلستانی دبیر حزب اسلامی کار شاخه خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی،گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران به ویژه کارگران ساختمانی، به صورت جامع و هدفمند و ایجاد عرصه‌ای برای فعالان عرصه کارگری و هم اندیشی و مدیریت یکپارچه در حوزه کار از جمله اهداف راه‌اندازی این باشگاه است.

او افزود: توانمندسازی، ارتقای کارآفرینی و امنیت شغلی، تسهیلات رفاهی، حمایت از کارگران محروم و آسیب پذیر، هم افزایی و ایجاد پل ارتباطی بین مسئولان و قشر کارگر از دیگر اهداف باشگاه اجتماعی کارگران است.

دبیر حزب اسلامی کار شاخه خراسان رضوی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی کارگران خراسان رضوی و حزب اسلامی کار از جمله دستگاه‌ها و تشکل‌هایی هستند که در راه‌اندازی این باشگاه اجتماعی مشارکت کردند.
 

فعالیت باشگاه اجتماعی جهت رفع و تامین نیاز‌های کارگران

محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این باشگاه باید در جهت شناسایی، نیازسنجی و برنامه ریزی برای رفع و تامین نیاز‌های کارگران و خانواده آن‌ها فعالیت کند.

او افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری با سرانه ۳،۳ نفر در هر خانوار در این استان زندگی می‌کنند که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: اگر برای این جمعیت در عرصه‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی شود و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود تحولی در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

سنجری بیان کرد: این باشگاه با همت حزب اسلامی کار راه‌اندازی شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها و فراهم کردن بستر همفکری و هم اندیشی و ظرفیت سنجی شاهد شناسایی نیاز‌های کارگری در بخش‌های مختلف باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلفی که در دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به ویژه شهرداری وجود دارد برای بهبود وضعیت کارگران استفاده کنیم.

شهناز رمارم عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم این باشگاه اجتماعی برای صنوف مختلف کارگری منشاء خیر و برکت باشد.

او افزود: اگر کارگران نباشند از آبادانی هم خبری نیست. آنچه که برای کارگران انجام می‌دهیم کافی نیست و در شرایط امروز که کارگران دچار مشکل و فشار مضاعف شده‌اند هر کس تا جایی که می‌تواند باید برای رفع مشکل کارگران قدم بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باید با کمک سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های کارگری کاری کنیم که کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.
 
رمارم بیان کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد نیز با ارائه خدمات اجتماعی در خدمت کارگران هستیم تا از همه ظرفیت‌های کارگری و کارفرمایی برای هماهنگی، هم‌افزایی و همدلی استفاده شود.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.