موهبتی گفت: این استان به لحاظ موقعیت ممتاز ژئوپلوتیکی از اهمیت ویژه‌ای برای بسیاری از کشور‌های منطقه برخوردار است به همین سبب باید نقش آن در تاثیرگذاری بر مناسبات با کشور‌های همسایه فراتر از یک استان دیده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ احمدعلی موهبتی در دیدار‌های جداگانه با سرکنسول جدید و سابق جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان، با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت ممتاز ژئوپلوتیکی و داشتن حدود ۲۰درصد از مرز‌های کشور برای بسیاری از کشور‌های منطقه دارای اهمیت است، اظهار داشت: باید نگاه به این استان تغییر کند و نقش و تاثیرگذاری آن در توسعه روابط و مناسبات با کشور‌های همسایه فراتر از یک استان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دارای اشتراکات زیادی هستند و تقویت این اشتراکات همواره مد نظر مقامات ۲ کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ۲ روز گذشته روسای جمهوری ایران و پاکستان و تاکید هر ۲ طرف بر توسعه و تعمیق روابط ۲ کشور افزود: ۹۰درصد تجارت ایران و پاکستان از طریق مرز زمینی با مرکزیت کویته پاکستان صورت می‌گیرد لذا تلاش می‌کنیم در راستای نگاه و اراده ۲ کشور، با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی مرز‌ها و بازارچه‌های مرزی فعالیت خود را آغاز کنند و روابط اقتصادی و تجاری فی‌مابین ۲ استان هم‌مرز بیشتر تقویت شود.

وی مقابله با قاچاق و ساماندهی و قانونمند سازی انتقال کالا از مرز را برای ایجاد اشتغال و تامین معیشت مرزنشینان مهم برشمرد.

موهبتی همچنین تلاش برای برگزاری مستمر اجلاسیه‌های مرزی مشترک با مقامات همتراز استان را از مهمترین انتظارات خود از سرکنسول جدید ایران در کویته پاکستان عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان بر تقویت ارتباطات بین ۲ کشور تاثیر مطلوب می‌گذارد.

وی از زحمات و تلاش‌های محمد رفیعی سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان تقدیر کرد و انتخاب حسن درویشوند را به این سمت تبریک گفت.

در این دیدار‌ها گزارشی از آخرین برنامه‌ها و اقدامات سرکنسولگری ایران در کویته پاکستان ارایه شد.

استفاده از ظرفیت بالای استان سیستان و بلوچستان به عنوان هاب تجاری منطقه، رفع مشکلات گمرکی و لجستیکی میان ۲ کشور و بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی برای توسعه ترانزیت و تجارت از مهمترین محور‌های گفت‌وگوی سرکنسول سابق و جدید ایران در کویته با استاندار سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار