هشدار سفیران ۱۱ کشور اروپایی به رژیم صهیونیستی

یازده تن از سفرای اروپایی به رژیم صهیونیستی درباره عواقب شدید اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، ۱۱ تن از سفرای اروپایی روز پنجشنبه به رژیم صهیونیستی درباره عواقب شدید اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به عنوان بخشی از یک توافق کابینه ائتلافی این رژیم هشدار دادند.

 کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: سفرای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایرلند، هلند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بلژیک، دانمارک، فنلاند و اتحادیه اروپا بطور رسمی مخالفتشان را با این اقدام به وزارت خارجه اسرائیل اعلام کردند.

این سفرا اعتراضشان را از طریق ویدئو کنفرانس به آنا آذری، معاون اروپایی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، ابلاغ کردند.

آن‌ها گفتند: «ما درباره بند موجود در توافق ائتلافی که راه را برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هموار می‌سازد، بسیار نگرانیم. الحاق هر بخشی از کرانه باختری نقض روشن قانون بین‌الملل است. چنین اقدامات یکجانبه‌ای به تلاش‌ها برای احیای فرایند صلح لطمه خواهد زد و پیامد‌هایی برای ثبات منطقه‌ای و موقعیت اسرائیل در عرصه بین‌الملل خواهد داشت.»

این سفرا همچنین خواستار توقف طرح‌های کابینه رژیم صهیونیستی شدند که اجازه ساخت و ساز در شرق قدس اشغالی را می‌دهد.

همچنین روز پنجشنبه اتحادیه عرب طی یک کنفرانس مجازی به ریاست قاهره اعلام کرد، این طرحِ الحاق به مثابه ارتکاب یک «جنایت جنگی جدید» ضد فلسطینیان است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه ژانویه از یک طرح (به اصطلاح) صلح رونمایی کرد که به رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین و دیگر اراضی راهبردی کرانه باختری چراغ سبز می‌دهد.

توافق  کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که هفته گذشته حاصل شد، شامل چارچوبی است برای اجرای الحاق‌هایی که در آن طرح تشریح شده و اجرای آن از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار