معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: به زودی تنش‌های سیاسی میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی خاتمه می‌یابد و داکتر عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در گفتگو با دیبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان گفت: به زودی تنش‌های سیاسی میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی خاتمه می‌یابد و داکتر عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را بر عهده خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور افغانستان در این گفتگوی ویدئویی اظهار داشت: تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی جریان داشته و تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست خواهند یافت.

وی بیان داشت که عبدالله عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را بر عهده خواهد گرفت.

دانش در رابطه با مذاکرات صلح نیز گفت: حکومت افغانستان با تعیین هیات مذاکره کننده، کاهش خشونت و آزادی شماری از زندانیان طالبان، گام‌های اولیه را برای مذاکرات بین الافغانی برداشته است؛ اما جانب مقابل نه تنها در این زمینه اقدام کافی نکرده است بلکه در این اواخر خشونت های ناشی از حملات گروه طالبان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که مذکرات بین الافغانی یک روند ساده و آسان نخواهد بود و نقش همکاران بین‌المللی افغانستان به خصوص سازمان ملل متحد در فرایند مذاکرات بین الافغانی بی نهایت مهم است.

معاون رئیس جمهور افغانستان افزود: دولت افغانستان، مردم و نهادهای مدنی یکصدا در حمایت از ارزش‌هایی چون حقوق بشر، حقوق زنان، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و رسانه‌ها، حقوق شهروندی، نظام سیاسی و دیگر ارزش‌های قانون اساسی در مذاکرات صلح حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار