مهندسان چینی موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی شدند که قادر است مبتلایان به کووید ۱۹ را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در اواخر سال میلادی از شهر ووهان چین شیوع یافت و در فرصتی کوتاه سراسر جهان را دربرگرفته و تبدیل به یک پاندمی شد.

این ویروس تاکنون بیش از سه میلیون تن را در جهان مبتلا کرده و هزاران نفر را نیز به کام مرگ برده است. دانشمندان و منخصصان بسیاری در دنیا برای نابودی این ویروس دست به دست هم داده‌اند تا شاید بتوانند راه درمانی برای آن بیایند. در همین رابطه یک استارت‌آپ چینی  موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی با نام تجاری T۱ شده است که می‌تواند دمای بدن افراد را نشان دهد.

بر اساس اظهارات طراحان تشخیص سریع و از راه دور از قابلیت‌های این محصول هوشمند است. عینک هوشمند مجهز به سنسور مادون قرمز و دوربین بوده و به کاربر اجازه مشاهده درجه حرارت کاربر را می‌دهد.

به گفته مسئولان تقاضا برای دریافت این محصول دو هفته پس از تولید به طرز قابل توجهی رشد داشته است. تاکنون ۱۰۰۰ جفت از این عینک هوشمند به مدارس، پارک‌های علم و فناوری و مدارس فروخته شده است.


بیشتر بخوانید: توسعه فناوری ضدعفونی‌کننده نانو برای پاسخ به نیاز کشور


این شرکت اکنون در حال به‌روزرسانی T۱ برای تشخیص همزمان چند فرد در مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید یا فرودگاه‌هاست. این محصول به منظور تشخیص زودتر افراد مشکوک به کووید ۱۹ بدون تماس مستقیم ساخته شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عینک‌ حرارتی T1 ؛ جدیدترین اختراع دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا !!! تشخیص کرونا با استفاده از عینک هوشمند!!!
شاید طرف فشار خونش بالا باشد و به صورت مادر زادی بدنش در جامعه از افراد دیگر حرارتش بالاتر باشد یا بر اثر فعالیتهای روزمره حرارت بدنش بالا رفته باشد یا در حین حرکت و راه رفتن دما و حرارت بدنش بالا رفته باشد یا تتابستان بر اثر گرمای محیط خرارت و دمای بدنشان بالا رفته باشد یا از پلها که بالا می روند بر اثر وزن زیادشان و فشار سوخت و ساز بدنشان دما و حرارت بدنشان بالا رفته باشد شاید بر اثر عصبانیت و استرس حرارت و دمای بدنشان بال رفته باشد در همان مقطع زمانی که شما دارید حرارت سنجی می کنید کل مردم را !!! این مسخره بازیهاتون رو جمع کنید کرونا رو که اینگونه تشخیص نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید این عینک به تمام کشور ها صادر بشه