شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای درباره تکاپوی آمریکا برای انتقال مجدد تروریسم به عراق در سایه شیوع کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء، شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به تحرکات جدید آمریکا با صدور پیامی اعلام کرد علیرغم مشغولیت جهان با پاندمی کرونا، واشنگتن باری دیگر با حضور نیروهایش در سایر کشور‌ها تلاش می‌کند تا جغرافیای سیاسی ملت‌ها را به بازی گرفته و ثبات میهن عربی را بر هم زند.

این شورا با بیان اینکه «سیاست متهورانه آمریکا هنوز عراق را جزئی از پروژه بزرگ خود با هدف تقسیمات مذهبی و ایجاد قومیتگرایی سیاسی می‌داند»، آورده است: آمریکا در تلاشی جدید سعی دارد تا با اعمال نفوذ، شکست خود در کشف راه حل‌های مؤثر بر مشکلات داخلی و ناتوانی آن در مهار رنج ملت آمریکا و همچنین رفع تمامی رنج‌ها و آسیب‌های ناشی از پاندمی کرونا را که منجر به فروپاشی آشکار اقتصاد این کشور شده است، جبران کند.

شورای سیاسی نُجَباء همچنین از توطئه جدید آمریکایی‌ها پرده برداشته و تصریح کرده است: واشنگتن اصرار دارد تا تروریسم را به وسیله انتقال تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله رهبران داعش از سوریه، به عراق بازگرداند. همانا انتقال نیرو‌های داعش از شرق فرات و مناطقی از سوریه که با عراق هم مرز است و نیز مشکلات امنیتی و حملات تروریستی در شهر کرکوک شاهد خوبی بر نقشه بدخواهانه و اهداف شوم آمریکا برای برهم زدن امنیت و ثبات عراق و مقدمه اجرای پروژه جدید آنان است.

در این بیانیه آمده است: ما نگرانی عمیق خود را در مورد گسترش این ناامنی‌ها اعلام و به اشغالگران آمریکایی تاکید می‌کنیم که مقاومت اسلامی عراق از نزدیک تمام نقشه‌های مخرب آنان را زیر نظر دارد تا مانع تمامی خطرات تهدیده کننده استان‌های عراق شود؛ لذا از مسئولان نیز می‌خواهیم که تصمیمات لازم برای حفظ امنیت و برنامه‌های ضروری برای مهار گروه‌های تروریستی را اتخاذ کنند و اجازه ندهند که عراق به حوادث سال ۲۰۱۴ بازگردد و در همین چارچوب، تحرکات آمریکایی‌ها اعم از ورود کاروان‌ها و تجهیزات نظامی‌شان را که با حمایت هوایی گسترده صورت می‌پذیرد، افشا کنند.

این جنبش مقاومت در پایان ضمن اعلام هشدار مجدد نسبت به تحرکات فعلی آمریکا در فضای عراق تاکید کرده است: واشنگتن در حال آماده‌سازی برای یک توطئه جدید بوده و تخلیه پایگاه‌های نظامی آن در عراق نیز چیزی جز یک غبارپراکنی نیست، چرا که آمریکایی‌ها ثبات را برای عراق نمی‌خواهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار