کاهش پنج درصدی حجم آب‌های سطحی پشت سدهای کردستان

حجم آب‌های سطحی پشت سد‌های مخزنی استان تا پایان فروردین امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال آبی گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم آب‌های سطحی پشت سد‌های مخزنی استان تا پایان فروردین سال آبی جاری ۲.۱ میلیارد مترمکعب بوده است.

کامران خرم  افزود: میزان ذخیره منابع آب زیرزمینی استان نیز تا پایان سال گذشته، یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیشتر از آن، ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب افزایش نشان می‌دهد.

او به ممنوعیت تخصیص منابع آب و مجوز‌های جدید حفر چاه در بخش کشاورزی و صنعتی دشت‌های شرقی اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و بر اثر آن حدود سه میلیون ۴۰۰ هزار مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

خرم گفت: در کردستان بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۳۳ درصد منابع برقدار و مابقی آن شامل ۶۷ درصد منابع غیربرقی است.

او بر جدیت این شرکت در برخورد با متخلفان و حفر چاه‌های غیرمجاز به ویژه در دشت‌های شرقی استان تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار بدست آمده در کردستان تعداد هفت هزار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و اطلاعات آن ثبت و بروزرسانی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.