وحدانی: پیگیر حضور بانوان شمشیرباز در بخش المپیاد هستیم

سرپرست دبیری فدراسیون شمشیربازی گفت: امیدوارم با مساعدت معاون وزارت ورزش، شمشیربازی بانوان را در بخش المپیاد وارد کنند.

محسن وحدانی سرپرست دبیری فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعلا ورزشکار‌ها به صورت انفرادی در خانه هایشان با تمرین‌هایی که مربیان به صورت آنلاین در فضای مجازی به آن‌ها آموزش می‌دهند ورزش می‌کنند تا آمادگی خودشان را حفظ کنند. مخصوصا شمشیرباز‌های ماده اپه و سابر، هر دو اسلحه کار‌های خود را به طور جدی انجام می‌دهند و فعال هستند.

او افزود: با توجه به این که اکنون نمی‌توانیم مسابقه‌ای برگزار کنیم، در حال مذاکره با باشگاه‌های مختلف در بخش خصوصی و حتی در بخش دولتی هستیم تا به امید خدا بتوانیم چند تیم خیلی خوب برای لیگ شمشیربازی آماده کنیم. امیدوارم تمام ملی پوشان ما بتوانند قرارداد‌های خوبی ببندند و لیگ خوبی داشته باشیم. همچنین شمشیربازان در آمد خوبی از حضور در لیگ به دست بیاورند.

وحدانی گفت: موضوع دیگری که در حال پیگیری هستیم بحث برگزاری المپیاد است. متاسفانه با تصمیمی که در گذشته گرفته شده بود، المپیاد ورزشی در رشته شمشیربازی در بخش بانوان جزء رشته‌های المپیادی نبود. با پیگیری‌هایی که با حسن رنگرز سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی انجام شد، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

او افزود: جلسه‌ای با کارشناس‌ها تشکیل شد، تقریبا دفاعیه خودمان را انجام دادیم و تا حدی قانع شدند که حق شمشیربازی این است که بانوان نیز در المپیاد حاضر باشند. قرار است دوباره این موضوع را پیگیری کنیم، امیدوارم با مساعدت مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان، شمشیربازی بانوان را هم در بخش المپیاد وارد کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون شمشیربازی گفت: المپیاد در رده سنی نوجوانان و جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود. هر ساله این مسابقات که شبیه به قهرمانی کشور است، شهر‌هایی به عنوان میزبان معرفی می‌شوند و مسابقاتی در رشته‌های مختلف برگزار می‌گردند.

او ادامه داد: سال‌های گذشته تقریبا تمامی رشته‌ها در این مسابقات حضور داشتند. امسال با توجه به اینکه هزینه‌های بخش مالی وزارت ورزش  بر اساس معیار تقسیم بندی کمتر شده، مشخص کردند که رشته‌هایی که می‌توانند المپیکی و در بازی‌های آسیایی مدال آور باشند و اینکه بتوانند سهمیه المپیک جوانان سنگال را هم کسب کنند، در این بخش حضور پیدا کنند.

وحدانی افزود: کار‌های خیلی خوبی از طرف فدراسیون در بخش استعدادیابی صورت گرفته است و این حق بچه‌های شمشیربازی است که المپیاد آن‌ها برگزار شود و پیگیر این موضوع هستیم.

سرپرست دبیری فدراسیون شمشیربازی گفت: ساماندهی کمیته‌ها نیز یکی از کار‌هایی است که در دستور کار خود قرار داده ایم. به این صورت که در بخش‌هایی که کمیته‌ها فعالیت کم رنگ و ضعیف دارند و یا اصلا کمیته ندارند، حداقل در کمیته دو عضو منصوب کنیم. به عنوان رئیس کمیته، دبیر کمیته و یک نفر هم به عنوان عضوکمیته انتخاب شوند. به امیدخدا در هفته آینده تمامی اعضا دبیر و رئسای کمیته‌ها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار