رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین جزو پنج استان کشور است که از نظر فرو نشست در موقعیت خطرناکی قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدموسی شیرعلیا رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: استان قزوین به علت داشتن محور‌های کوهستانی زیادی از جمله الموت بالا و الموت غربی و شرقی، آوج، کوهین و طارم از نظر فرونشست، رانش، ریزش، گسل و زلزله جزو پنج استان خطرناک کشور محسوب می‌شود.

شیرعلیا افزود: با توجه به شرایط کوهستانی قزوین و از آنجایی که سیل همواره خسارات زیادی به این استان وارد کرده و می‌کند، در بحث گسل‌ها و زلزله جلسات متعدی برگزار شده و یک سال است که به طور تخصصی در این حوزه کار می‌کنیم.

او اضافه کرد: در جنوب استان قزوین که از آبیک و حصار خروان شروع شده است و به بویین زهرا ختم می‌شود سالانه ده تا ۱۷۰ میلی متر فرو نشست داریم.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی بیان داشت: در منطقه الموت شرقی در روستای سفید آب به علت رانشی که در زمین رخ داده، محل سکونت و زندگی اهالی بومی منطقه دچار مشکل شده و محل سکونت آن‌ها دچار آسیب‌های شدیدی شده است.

او افزود: با توجه به شرایط موجود روستا در موقعیت فعلی، مصوب شده که بنیاد مسکن در خصوص جابجایی اهالی و اسکان ساکنین به محل جدید سریعا اقدام کند.

شیرعلیا بیان داشت: همچنین مصوب شد بخشدار الموت شرقی مجوز ساخت مسکن برای ۱۵ خانوار آسیب دیده را انجام داده و برای تعیین مساحت و مختصات دو قطعه زمینی که در آنجا وجود دارد اقدام کند.

او افزود: با توجه به اینکه  در اثر بارش‌های آینده ممکن است این لغزش‌ها دوباره اتفاق بیفتد، مخاطرات جدی اهالی را تهدید می‌کند؛ لذا مقرر شد به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بیشتر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان از اقدام در خصوص برق رسانی و راه روستایی سریعا ممانعت به عمل بیاورند تا مانع تردد و ساکنین و اهالی محلی به آن منطقه پرخطر شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین مقرر شد بخشدار الموت شرقی، برای اطلاع رسانی در خصوص خطرات احتمالی برای افرادی که رهگذر هستند سریع وارد عمل شوند و اقدامات اطلاع رسانی را انجام دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار