شهروندان کالیفرنیای آمریکا روز جمعه به قوانین سختگیرانه فرماندارشان در مقابله با وروس کرونا و تعطیلی کسب‌وکار اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس‌۲۴،  روز جمعه اعتراض‌های بسیاری در شهر‌های مختلف کالیفرنیا به قوانین سختگیرانه اعمال شده از سوی گوین نیوسام، فرماندار وشهردار سانفرانسیسکو، صورت گرفت.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، اعتراض‌ها در بیش از یازده شهر کالیفرنیا، از جمله مرکز آن، سانفرانسیسکو، و ساکرامنتو گزارش شده است.

بیشتر اعتراض‌کنندگان پرچم آمریکا را بدست داشته و پیام‌هایی مانند «آزادی حق مسلم ماست»، «ترامپ ۲۰۲۰»، و یا «نیوسام نفرت‌انگیز» را روی آن نوشته بودند و به قوانین سختگیرانه اعمال شده از سوی مقامات این کشور برای خانه ماندن و مقابله با ویروس کرونا، اعتراض کردند.

بیشتر معترضان بدون پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، زنگی را به صدا درآورده و فریاد می‌زدند «کالیفرنیا را باز کن».

در یکی از سواحل نزدیک لس‌آنجلس، کالیفرنیا، افراد زیادی با هجوم بردن به آن، به بسته‌شدن این ساحل اعتراض کردند.

یکی از معترضان با اشاره به بسته‌بودن ساحل گفت: «دیگر طاقتمان تمام شده، ما اینجا هستیم تا بگوییم کافی است، ما حق دارم کار کنیم و زمان آن فرا رسیده تا فرماندار اجازه فعالیت افراد سالم را بدهد تا به کارمان برگردیم.»

در لس‌آنجلس نیز بسیاری از افراد به شهرداری هجوم برده و به خانه‌ماندن و قوانین سختگیرانه مقابله با کرونا اعتراض کردند.

نیوسام در واکنش به این اعتراض‌ها گفت با معترضان احساس همدردی می‌کند، اما از آن‌ها می‌خواهد همچنان از این قوانین پیروی کنند تا با شیوع کرونا مقابله شود.

او همچنین از آن‌ها خواست از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و افزود: «این ویروس نمی‌داند شما که هستید، این مسئله که دموکرات یا لیبرال، باشید یا طرفدار کدام کاندیدای انتخاباتی برای کرونا فرقی ندارد. تنها چیزی که این ویروس می‌شناسد فردی است که آن را درگیر خواهد کرد. از خود، خانواده و افرادی که همراه با شما اعتراض می‌کنند، محافظت کنید.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکایی ها چرا این جوری میکنن ؟ حالا یه ماه دریا نرین چی میشه ؟
با اینکه نزدیک دریا زندگی میکنم یه ساله دریا نرفتم
آخرین اخبار