در فروردین ماه امسال، ۷۵ فقره پرونده تخلف ورود دام به مراتع در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن عسگری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در فروردین ماه امسال ۷۵ فقره پرونده تخلف ورود دام به مراتع در استان تشکیل شد.

او افزود: این تعداد پرونده مشتمل بر هفت هزار و ۵۴۳ واحد دامی و در همه شهرستان‌ها به جز شهرستان لردگان است.

عسگری اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف ورود به مراتع در فروردین‌ماه امسال مربوط به شهرستان کیار با ۱۸ پرونده و یک هزار و ۸۰۰ واحد دامی بود.

او ادامه داد: پارسال ۵۸۶ فقره پرونده تخلف کوچ زود هنگام شامل ۷۲ هزار و ۳۶۶ واحد دامی در استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

عسگری، بیشترین تعداد این پرونده‌ها را مربوط به شهرستان اردل با ۱۵۸ فقره پرونده و ۱۰ هزار و ۹۲۳ واحد دامی بیان کرد و گفت: عشایر کوچ رو شهرستان بروجن با ۹۰ فقره پرونده و ۱۲ هزار و ۴۳۲ واحد دامی و شهرکرد با ۸۷ پرونده و ۱۱ هزار و۸۵۸ واحد دامی پس از شهرستان اردل بیشترین تعداد تخلف ورود به مراتع را داشتند.

او با تأکید بر اینکه تا زمانی که تقویم کوچ نوشته شود ورود هر دامداری از جمله عشایر یا روستاییان به مراتع غیرمجاز است افزود: شهرستان‌هایی مانند بن، کیار، اردل و کوهرنگ، چون مرز بین استانی هستند، به طور معمول بیشتر دامدارانی که وارد مراتع آن‌ها می‌شوند، عشایر هستند.

عسگری اضافه کرد: ورود غیرمجاز به مراتع جریمه دامداران را به دنبال دارد و اگر دامداری دو مرتبه این تخلف را انجام دهد، پروانه چرا برای دام آن‌ها ابطال می‌شود.

او ادامه داد: برای کنترل کوچ منابع طبیعی در دشت لاله، بنه کوه کوهرنگ، تاراز، سبزکوه کیار، پل قره، بیدله لردگان، منطقه میانکوه و نقاطی در گندمان و نقنه ایستگاه‌های ایست و بازرسی دارد.

عسگری گفت: برخی از عشایر، بعد از برگرداندن خودرو و یا به دلیل جلوگیری نکردن از ورود خودرو حامل دام، دام‌های خود را از مسیر‌های فرعی عبور می‌دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار