مجتبی میرحسینی گفت: برنامه سیمای گردشگری مجازی بزودی راه‌اندازی و از نظرات کارشناسان برای معرفی کسب و کار‌های جدید در حوزه گردشگری و معرفی انواع گردشگری در این استان و فرهنگ‌سازی سفر استفاده خواهد شد.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: گفت: برنامه سیمای گردشگری مجازی بزودی راه‌اندازی و از نظرات کارشناسان برای معرفی کسب و کار‌های جدید در حوزه گردشگری و معرفی انواع گردشگری در این استان و فرهنگ‌سازی سفر استفاده خواهد شد.

او  اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی و رسانه در حوزه گردشگری به عنوان موثرترین ابزار برکسی پوشیده نیست و امروز رسانه سالاری به نوعی جای مردم سالاری را گرفته و شکل دادن افکار عمومی در داخل و خارج از کشور با ابزار رسانه آسان‌تر شده و از این طریق بهتر می‌توان گفتمان سازی و تغییر نگاه انجام داد.

او گفت: بعد از گفتمان سازی و ایجاد باور در جامعه باید فرهنگ گردشگرپذیری را تقویت کنیم، زیرا سال‌ها از تبلیغات منفی و تصویر ذهنی مخدوشی که از سیستان و بلوچستان ایجاد شده بود رنج می‌بردیم و امروز با معرفی ظرفیت ها، شکل گیری کسب و کار‌های نو و آموزش‌های اثرگذاری که در حوزه گردشگری شکل گرفته است با همکاری رسانه‌ها می‌توان این مهم را بهبود بخشید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در گردشگری تلاش بر این است که نگاه را از حالت ابلاغ آیین نامه و بخشنامه به زیرمجموعه و بخش خصوصی و نوعی ادبیات دستوری خارج کنیم و به اغنای فکری و برنامه ریزی شده در حوزه گردشگری برسیم.

او  بیان کرد: سیمای گردشگری مجازی فرصت جدیدی را در سیستان و بلوچستان به منظور فرهنگ سازی سفر و گردشگری ایجاد کرده است.

میرحسینی ادامه داد: این اداره کل همچنین قصد دارد در صورت امکان با همکاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان برای نخستین بار سیمای گردشگری را هفته‌ای یکبار از شبکه هامون به روی آنتن ببرد و سپس از محتوای همین برنامه در بخش خبر نیز برای معرفی بیشتر گردشگری استفاده کند.

او تصریح کرد: علاوه بر تلاش بخش‌های مختلف بویژه خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی که در سال‌های اخیر برای ترمیم چهره استان انجام دادند، رسانه ملی و شبکه هامون نیز کمک زیادی در این زمینه داشته اند به همین منظور امیدواریم برنامه سیمای گردشگری با استفاده از نظرات کارشناسان بعد از عقد قرارداد با صدا و سیما مرکز استان از این شبکه پخش شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و نامگذاری سال به نام جهش تولید و تاثیر زیادی که گردشگری در حوزه اقتصاد دارد می‌توان کار‌های نرم‌افزاری زیادی انجام داد و جامعه را برای دوران پسا کرونا آماده کرد.

او افزود: در زمینه توسعه بازار گردشگری و افزایش توان محلی باید جوامع مقصد توانمند شده و مردم نیز آمادگی میزبانی بزرگ از گردشگران را داشته باشند.

میرحسینی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های متوالی در استان این باور ایجاد شده که صنعت گردشگری به عنوان صنعت جایگزین می‌تواند باعث بهبود معیشت مردمان و اشتغال پایدار شود.

او با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: این رسانه کمک‌های مهم فکری و تولید محتوای اثرگذار برای رفع مشکلات، ایجاد فرصت و معرفی شایسته استان انجام داده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: القای مثبت رسانه ای، امیدبخشی به جامعه و به مشارکت گرفتن مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا مردم بازیگران اصلی صنعت گردشگری هستند.

او بیان کرد: به تصویر کشیدن افزایش سه برابری تاسیسات گردشگری در کنار فعالیت‌های متنوع بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای از جمله حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، جشنواره‌ها و رویدادها، فمتور‌های آشناسازی و آموزش، نقش این رسانه را بسیار پررنگ و جریان ساز برای مخاطبان کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار