معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ارائه بیش از ۳ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنایع دستی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در سال ۹۸ با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در راستای حمایت از رونق تولیدات در بخش صنایع دستی سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان در این بخش ارائه شد.

او افزود: در این مدت از محل تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال و از محل تسهیلات اشتغال روستایی مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزش شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: در سال ۹۹ که سال جهش تولید بوده در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و بافته‌های داری صادراتی کارگ‌اه‌های آموزش به‌بافی و به‌آموزی شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستا‌های و عشایری هدف و پایلوت شهرستان پارس‌آباد برگزار می‌شود.

محمودی بیان کرد: کارگاه‌های تولید صنایع دستی در شهرستان پارس‌آباد در سالجاری به منظور اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و دریافت گواهی کیفیت و درجه‌بندی کارگاهی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و حائزین شرایط جهت شرکت در داوری آثار و اخذ نشان‌های فوق به وزارتخانه متبوع معرفی می‌شوند.

او حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی را از برنامه‌های سال ۹۹ در استان برشمرد و تصریح کرد: این امر در راستای رونق صنایع دستی در استان پیگیری می‌شود که از جمله برنامه‌ها در این زمینه برگزاری برنامه‌های آموزشی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.