۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یدالله چراغپور معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن زمان تقویم کوچ بهاره، امسال ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق از سوی اتحایه عشایری در مسیر ایلراه مستقر و تجهیز شد.

او افزود: این فروشگاه‌های بین راهی در مسیر حرکت عشایر از سمت خوزستان به چهارمحال و بختیاری مستقر شده اند و علاوه بر توزیع مایحتاج کالا، سهمیه آرد خانه پزی و سیلندگاز عشایر در حال کوچ را تأمین می‌کنند.

چراغپور اضافه کرد: بیش از هشت هزار سیلندگاز مایع به منظور جلوگیری از بوته کنی و تأمین سوخت مورد نیاز برای پخت و پذر خانوار‌های عشایر کوچرو از سوی اتحادیه‌ها تامین شده است و بیش از یک هزار تن سهمیه آرد نیز از سوی اتحادیه عشایر تأمین و در زمان استقرار عشایر در مناطق ییلاقی بین این آنان توزیع خواهد شد.

او به توزیع پنج هزار تن جو خوراک دام با قیمت مصوب دولتی برای دام عشایر در مناطق قشلاقی در طول زمستان ۹۸ اشاره کرد و افزود: برای رفع کمبود علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، این میزان محصول جو داخلی و خارجی با قیمت هر کیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری و برای خوراک دام سبک عشایر مستقر در مناطق قشلاقی به خوزستان ارسال گردید.

چراغپور همچنین به تأمین و پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از عشایر کوچروی این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و رفع مشکلات معیشتی این قشر مولد پرداخت شده است.

او اضافه کرد: این تسهیلات در راستای خرید و تأمین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر پرداخت شد.

چراغپور حمایت غیرمستقیم برای افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های این اداره کل بیان کرد.

او همچنین واکسیناسیون دام، تأمین امنیت و توزیع مایحتاج ضروری را از جمله وظایف ذاتی و خدمات قابل ارائه به عشایر استان در زمان تقویم کوچ عنوان کرد و گفت: این نوع خدمات رسانی در طول سال نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

چراغپور در پایان با تأکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورتی که شرایط اقلیمی سازگار باشد، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار