در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
صدر الله بمانا مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در امر نوسازی ناوگان در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از کامیونها، ۸۳ درصد از مینی بوسها و ناوگان حمل ونقل فرسوده هستند، گفت: استفاده از این ناوگانها علاوه بر افزایش هزینههای نگهداری باعث رشد مصرف سوخت و کاهش ایمنی میشود.
او ادامه داد: رانندگان با استفاده از این خودروهای فرسوده علاوه بر آنکه آلودگی هوا را افزایش میدهد مشکلات بسیار زیادی را برای بخش حمل ونقلی کشور ایجاد میکند.
مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در امر نوسازی ناوگان با اشاره به اجرای ۲ طرح در نوسازی ناوگانهای فرسوده در حوزه حمل ونقل گفت: یکی از این طرحها کلید به کلید است که در آن طرح قرار است اتوبوس، مینی بوس، کامیون، کشنده نوسازی شود و منابع اولیه آن تامین شده و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی سعی خواهیم کرد این طرح را ظرف یک ماه آینده با شدت بیشتری شروع میشود.
بمانا اظهار کرد: کارخانجات تولید کننده سعی خواهند کرد در یک ماه آینده با شدت بیشتری تولیدات خود در حوزه مینی بوس، کامیون، کامیونت، اتوبوس را افزایش دهند و این اقدام از طریق اطلاع رسانی به عموم مردم و مالکان انجام میشود.
او با اشاره به اینکه وسائل نقلیه در داخل کشور به ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی ۱۰۰ درصد تولید داخل نیست، گفت: بخشی از قطعات این ناوگانها وارداتی است، اما تمامی این قطعات با استفاده از تولید کنندگان داخلی و در کارخانجات کشور ساخته میشود.
مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در امر نوسازی ناوگان تاکید کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در طرح ریاست جمهوری و طرح کلید به کلید شاخص قیمت را تعیین میکند و، اما تاکنون نامه نگاریهای بسیار زیادی برای جلوگیری از افزایش قیمت را انجام داده ایم.
بمانا با اشاره به اینکه در طرح کلید به کلید ۵۰ درصد از هزینه توسط دولت تامین و به صورت یارانهای پرداخت میشود افزود: ۳۰ درصد از این هزینه به صورت تسهیلاتو با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت میشود و تنها ۲۰ درصد مربوط به آورده متقاضیان و مالکان است.
او یادآور شد: یارانهای که برای این طرح در نظر گرفته شده واز سوی دولت پرداخت میشوداز محل صرفه جویی سوخت است و با توجه به آنکه در طرح نوسازی کامیون یک خودروی فرسوده خارج و یک خودروی نو تحویل داده میشود که خود باعث صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف سوخت میشود و این هزینهها توسط وزارت نفت تامین منابع میشود.
مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در امر نوسازی ناوگان بیان کرد: این طرح نقش موثری در نوسازی ناوگان فرسوده به ویژه دربخش حمل ونقل عمومی دارد که این باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و کاهش آلودگی هوا هم دارد.
انتهای پیام/
چرا چند سال پیش این کارو نکردید ؟
الان که قیمت ها رفته بالا دنبال منفعت خودتان هستین،سر راننده بدبخت گل نمالید،بیمه اجباری منو کردید ۷۷۰هزار تومان چرا به این یارانه ندادین ،تورو خدا طرح نمیخوام همین فرسوده رو از ما نگیرد بخدا زندگی برا ما سخته کرایه خونه یه طرف هرسال باید برا اضافه کردن رهن خونه وام بگیرم ،خرجو خوراکم بماند
دارن راننده ه ارو دل خوش می کنن .
کسی که لیلاند یا دیزل جنگی داره ، ماشینش شصت - هفتاد میلیون پولشه ، چطور مبخاد ۷۴۰ میلیون دیگش رو جور کنه ؟؟؟
حالا اگه جور کرد چطور مبخاد تو این رکود کار و بار قسط بده ؟؟؟؟