«لو شایی» سفیر چین در فرانسه اتهامات دونالد ترامپ به چین درباره منشاء شیوع ویروس کرونا را «بی اساس» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لو شایی» سفیر چین در فرانسه، در مصاحبه‌ با نشریه «لوپاریزین» اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه چین درباره منشاء شیوع ویروس کرونا را «بی اساس» خواند.

ترامپ پیشتر مدعی شد واشنگتن اسناد و شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا اولین بار از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون رخنه کرده است.

سفیر چین در فرانسه گفت: اگر واقعا ترامپ در این باره سند و شاهدی دارد، بهتر است آن‌ها را رو کند. ترامپ چگونه با چنین اتهام بی پایه و اساسی به خود اجازه می‌دهد که از مجازات صحبت کند. بهتر است جامعه بین المللی، آمریکا را که با بی توجهی به مسئولیت‌های خود موجب شیوع ویروس در جهان شده است، تحت پیگرد قرار دهد. علاوه بر این لازم است که رئیس جمهور آمریکا از گمراه کردن مردم درباره روش مقابله با بیماری کووید-۱۹ و توصیه مصرف مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده به آن‌ها خودداری کند.

وی یادآوری کرد که آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون مورد تاییدشده ابتلا به کووید-۱۹ به تنهایی بیشتر از شش کشور دیگری که بیشترین موارد آلودگی به کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند، درگیر این بیماری است.

سفیر چین در پاریس افزود آن‌هایی که در رابطه با آزمایشگاه ووهان سر و صدا به راه انداخته‌اند، سیاستمداران و رسانه‌ها هستند. دانشمندان معتقدند که کرونای جدید یک ویروس طبیعی است.

وی افزود: آزمایشگاه ووهان همه تدابیر امنیتی را رعایت می‌کند به طوری که نشت ویروس از این آزمایشگاه ممکن نیست. ضمن این که هیچ کس نه اراده و نه توانمندی ساخت این نوع ویروس را ندارد.

پیش از این، وزارت خارجه فرانسه سفیر چین را به دلیل اظهارات مطرح شده از سوی سفارت چین در فرانسه درباره کرونا احضار کرد.

ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی از ووهان چین شیوع پیدا کرد. این ویروس بیش از ۳ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و جان بیش از ۲۳۹ هزار نفر را گرفته است.

در آمریکا نیز شمار مبتلایان کرونا از یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر فراتر رفته و نزدیک به ۶۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار