رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس از کلاهبرداری‌هایی که در سایت‌های آگهی محور با شگرد فروش لوازم منزل به دلیل مهاجرت صورت می‌گیرد، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی در پوشش خرید لوازم خانگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به دسترسی آسان به انواع آگهی‌های عرضه کالا و خدمات در سایت‌های آگهی محور، شکات درصدد خرید لوازم منزل از طریق یکی از این سایت‌ها بوده‌اند که پس از مشاهده آگهی با فروشنده تماس گرفته و او بیان می‌کند در حال معامله لوازم منزل با شخص دیگری است و اگر شما خواهان خرید هستید باید مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کنید.

سرهنگ افرامن با بیان اینکه خریداران مبلغ را واریز و فروشنده پس از دریافت پول دیگر پاسخوی تلفن خود نبوده است، ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ افرامن با اشاره به اینکه متهم در اظهارات خود به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی از ۵ نفر اقرار کرد، افزود: فرد کلاهبردار هدف خود را از درج آگهی، کسب درآمد بیان کرد.

این مقام انتظامی با اظهار کرد: برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین لوازم خانگی و از روی اعتماد نابجا در دام کلاهبرداران قرار گرفته و بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

او گفت: مردم هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس از شهروندان خواست در صورت خرید از سایت‌های فروش، دقت کافی را داشته باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.