استاندار فارس، در دیدار با تعدادی از معلمان نمونه و برتر استان گفت: برای انتخاب معلم نمونه باید معیارها و دیدگاه های جامعه مد نظر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس با اشاره به شاخص ها و فرایند هایی برای انتخاب معلمان نمونه در نظر گرفته شده، با نونمه خواندن و توصیف کردن جایگاه همه تلاشگران عرصه علم آموزی بیان کرد: علاوه بر شاخص های کمی و کیفی که آموزش وپرورش برای انتخاب معلمان نمونه در نظر می گیرد باید دیدگاه های جامعه را نیز مورد توجه قرار داده و بررسی کنیم که شاخص های تعیین شده چه میزان مورد پذیرش مردم است.

او، تصریح کرد: جایگاه معلمان فراتر از مصداق ها در دیدگاه مردم ایران بر اساس خدمات ارزنده ای که این قشر تلاشگر ارائه می دهند و بر مبنای آموزه های دین مبین اسلام دارای جایگاهی رفیع است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر شاخص های کلی یک معلم برتر و وارسته ، دلسوزی و تلاش مضاعف برای آموختن به دانش آموزان، سعه صدر و تحمل بالا در ارتباط با دانش آموزان و همکاران،  مهربانی در برخورد با دانش آموزان و هم در ارتباط با جامعه به عنوان الگوی رفتاری، تعهد، تخصص، خستگی ناپذیری، کوشا بودن در چارچوب وظایف و نقش هایی که برای یک معلم در نظر گرفته شده است را از جمله مولفه ها و شاخص هایی برشمرد که بی تردید افکار عمومی از یک معلم برتر انتظار دارد.

 رحیمی، توجه به فرهنگ و انتقال آن به دانش آموزان و نسل های آینده کشور را یکی دیگر از رسالت های مهم معلمان برشمرد و بر اهمیت آن تاکید کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس  به مشکلات و مطالبات صنفی معلمان اشاره کرد و با بیان اینکه در دولت های مختلف تلاش شده است از این مشکلات کاسته شود، افزود: دولت تدبیر و امید در راستای رفع مشکلات معلمان گام های متعدد و در خور توجهی برداشته  که تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.

استاندار فارس اضافه کرد: به خوبی روشن است که معلمان به عنوان یکی از اقشار فرهیخته جامعه با محدودیت ها و مقدورات به خوبی آشنا هستند.

رحیمی،  با تاکید بر اینکه باید مطالبات معلمان بر اساس مقدورات موجود به بهترین نحو ممکن پاسخ داده شود،  اظهار کرد: بی تردید جایگاه رفیع معلم و اثرگذاری بی بدیل او در ساختن آینده و سرنوشت کشور در برابر چنین مشکلاتی قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار