رئیس اداره محیط زیست لارستان با اشاره به بارندگی‌ها، گفت: تالاب «هیرم» در شهرستان اوز در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد تالاب «هیرم» آبدار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خدانظر انصاری از دستگیری ۱۲۶ شکارچی با ۱۰۳ سلاح در مناطق حفاظت‌شده لارستان خبر داد و گفت: از این صیادان تعداد ۴۶۶ قطعه انواع پرنده و ۲۶ رأس پستاندار کشف و صیادان به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با ابراز خرسندی از نزول بارش‌های مناسب باران در سال زراعی اخیر در این شهرستان، افزود: تالاب «هیرم» در شهرستان اوز در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد تالاب «هیرم» آبدار شده است.


بیشتر بخوانید: زندگی در تالاب‌های فارس جاری شد

بیشتر بخوانید: تالاب هیرم زیستگاه مناسب برای پرندگان آبزی

بیشتر بخوانید: صدای پای زندگی در تالاب هیرم


انصاری با اشاره به اینکه امسال حدود ۸ هزار قطعه پرنده از گونه‌های مختلف به تالاب «هیرم» مهاجرت کرده‌اند، تصریح کرد: عمده این پرندگان شامل گونه‌های بومی و مهاجر از قبیل فلامینگو، کفچه‌نوک، حواصیل‌ها، اگرت ها، کاکایی، انواع مرغابی، چنگر، درنای خاکستری و ... است که به این تالاب کوچ و حتی برخی از این‌گونه‌ها جوجه آوری داشته اند.

رئیس اداره محیط زیست لارستان، با اشاره به اینکه مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان ضرر و زیان از شکارچیان وصول شده است، یادآور شد: خوشبختانه وضعیت زاد و ولد قوچ لارستان با توجه به بارندگی مطلوب در منطقه و رویش پوشش گیاهی و ساخت و تعمیر آبشخور در مناطق حفاظت‌شده از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان بابیان اینکه با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در تابستان از اوایل تیرماه گذشته، در منطقه حفاظت‌شده هرمود و ادامه این بیماری تا اوایل شهریورماه فصل جفت‌گیری به نسبت سال گذشته زادوولد حیات‌وحش تا حدودی کمتر بوده است، تأکید کرد: به منظور حفظ گونه‌های جانوری نیاز به حراست و حفاظت بیشتری است.

او از همراهی تشکل‌های مردمی انجمن سبز‌اندیشان خور، تشکل قوچ لارستان و دوستداران محیط‌زیست لارستان و خیرینی که در امر آبشخورسازی همیار محیط‌زیست لارستان بوده‌اند، و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار