کارت عابر بانک افراد مسن و بیسواد، راهی برای کلاهبرداری در بهبهان

فرمانده انتظامی بهبهان از شناسایی و دستگیری یک نفر که با جلب اعتماد افراد مسن و بیسواد اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب‌های بانکی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد که با ترفندی خاص در جلوی عابر بانک‌ها از سوی فردی در سطح این شهرستان از حساب بانکی آن‌ها برداشت می‌شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی یک متهم سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بازرسی ها تعدادی عابر بانک کشف گردید، ضمن اینکه او در تحقیقات پلیس به ۸ فقره کلاهبرداری در شهرستان بهبهان و ۱۰ فقره در شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد به مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: متهم افراد مسن و بی سواد کنار دستگاه عابر بانک را با جلب اعتماد تحت عنوان کمک، در حین انجام فعالیت‌های مذکور کارت بانکی را تعویض و در زمان مناسب از حساب مالباختگان وجه برداشت می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راوانه دادسرا شد، از شهروندان خواست: در جلوی عابر بانک‌ها یا به هنگام انجام خرید از طریق دستگاه‌های کارت خوان، به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکرده و کارت و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.