مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: با پیگیری دولت، سازمان خصوصی سازی، مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار اکنون امکان آزاد شدن سهام داری فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  علی نمازی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: از سهامدارن خواست تا دوماه آِینده صبر کنند تا سبد هر نفر در بورس و شرکت‌های ۴۹گانه مشخص شود.

او افزود: با پیگیری دولت و دادن اختیارات لازم به سازمان خصوصی سازی با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهاد‌های فعال در بازار سرمایه برای فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق این امر اکنون امکان آزاد شدن سهام داری فراهم شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان افزود: با توجه به اینکه دو نوع سهام ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی وجود دارد و سازمان خصوصی سازی قیمت‌های متفاوتی اعلام کرده که تقریبا بین ۸تا۱۱ میلیون تومان قیمت سهام یک میلیون تومانی است که قطعا قیمت کف خواهد بود.

نمازی گفت: آزاد سازی از اتفاقات مهم در ۱۲سال گذشته بوده است، که در دوسال گذشته دولت پیگیری کرده و خوشبختانه با رعایت موارد سه گانه رهبر معظم انقلاب برای آزادسازی موافقت کردند.

او با اشاره به اینکه مشمولان تا ۱۰خردادماه به مدت یک ماه فرصت دارند تا وارد سامانه سازمان خصوصی سازی به آدرس www.samanese.ir شوند، افزود: مشمولان با وارد کردن کد ملی و پس از گذراندن شش مرحله و تایید اطلاعات فردی و در مرحله بعد انتخاب طرح آزادی سازی تعیین می‌کنند، که سهام دار مستقیم یا غیرمسقیم شوند.

نمازی گفت: در روش سهام داری مستقیم خود فرد اختیارات و تعین تکلیف سهام را بر عهده می‌گیرد و در روش غیرمستقیم اختیارات و نقل و انتقالات را به شرکت استانی واگذاری می‌کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به اینکه ثبت نام جدید سهام عدالت دیگر امکان ندارد، گفت: مشمولان بهتر است از روش غیر مستقیم سهام داری استفاده کنند و مواظب سوء استفاده سودجویان نیز باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار