بارش شدید باران، تگرگ و وقوع سیل باعث تخریب و وارد آمدن خسارت های میلیاردی به برخی از شهرستان های خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رجایی نیا فرماندار قوچان گفت: بارش شدید باران، تگرگ و وقوع سیل باعث تخریب و وارد آمدن خسارت به ۵۰ واحد مسکونی شد و در برآورد اولیه حدود ۱۵ میلیارد تومان خسارت به روستای دیزادیز وارد شد.
 
او افزود: بارش‌ها و سیلاب به مزارع وباغ‌ها، معابر و راه‌ها وانبار‌های علوفه آسیب رسانده است به طوری که در روستای دیزادیز تعدادی از خانه‌ها به میزان ۱۰۰ درصد تخریب شده و تعداد دیگری از منازل، انبار‌های علوفه با ورود سیلاب وآب گرفتگی‌ها خسارت دیده و همچنین تعدادی ازدام‌ها تلف شده اند و به بخش‌های آب رسانی نیز آسیب رسیده و چند خودرو نیز آسیب دیده است.
 
 فرماندار قوچان با اشاره به بازدید از مناطق آسیب دیده، ادامه داد: با امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر تخلیه آب گرفتگی ازواحد‌های مسکونی صورت گرفت وبرای خودرو‌هایی که بر اثر سیلاب درمعابر روستایی جابه جا شده بود، اقدامات لازم انجام شد.
 
رجائی نیا بیان کرد: طبق برآورد اولیه خسارت سیل به روستای دیزادیز، حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است که حدود ۵۰ واحد مسکونی تخریب ودچار خسارت شده وبیش از ۴۵ راس دام و ۲۵۰ قطعه طیور از دست رفته و ۴۰ محل نگهداری دام خسارت دیده است.
 
او تصریح کرد: شبکه فشار متوسط برق دیزادیز هم براثر سیلاب آسیب دیده بود که باتلاش نیرو‌های شرکت برق، برق رسانی به روستا انجام شد، همچنین هفت دستگاه خودرو درجریان سیل خسارت زیادی دیده است.
 
صفرعلی محمداغلی دهیار روســتای دیزادیز قوچان گفت: منازل برخی از روســتاییان در این روستا بر اثر سیلاب ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
 
او افزود:  گفت: بر اثر سیالب جمعه پیش منازل برخی از روســتائیان به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و خسارت‌های فراوانی نیز به دیگر بخش‌ها وارد شده است.

دهیار روســتای دیزادیز قوچان ادامه داد: عمده این خسارت‌ها در بخش‌های مسکونی، محور‌های مواصالتی، باغات و مزارع کشاورزی، تأسیسات و معابر شهری و روستایی بوده همچنین این سیالب به هفت ماشین نیز صدمات جدی وارد کرده است.
 

۹ راه روستایی کماکان مسدود است

 
ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقــل جاد‌های خراسان رضوی گفت: در پی بارش‌های آخر هفته قبل، ۹ راه روستایی در شهرســتان کلات و درگــز واقع در شــمال خراسان رضوی همچنان مسدود است.

او افزود: راه روســتایی دربندی -ریشخوار، حصار- دوآبی و راه روستا‌های گنداب و گوزلق و جاده مرزی حاتم قلعه در پی بارش‌ها و ســیلاب روز‌های قبل در  درگز مسدود اعلام شده است.
 
 
سیل خسارت ها در پی بارندگی سیل آسا در خراسان رضوی/خسارت ۱۵ میلیاردی به روستای دیزادیز قوچان
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقــل جاد‌های خراسان رضوی ادامه داد: در پی وقوع ســیلاب و ریزش کوه در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۱۱ راه روستایی در شهرستان کوهستانی کلات نیز مسدود شده بود که به جز راه ارتباطی روستا‌های بابافرجی، چهارراه، خاکســتر و الئینکهنه، ســایر راه‌های روستایی در این شهرستان بازگشایی شد.
 
 
خسارت سیل به ۱۰۳ واحد مسکونی داورزن در خراسان رضوی
 
غلامعلی رستم نیا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در فروردین ماه امسال به ۱۰۳ واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان داورزن خسارت زد.

او افزود: میزان خسارت وارده به منازل آسیب دیده در داورزن افزون بر ۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: از این تعداد منازل آسیب دیده ۵۲ مورد نیاز به مقاوم سازی و ۵۱ مورد نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد.

رستم نیا بیان کرد: بیشترین حجم تخریب منازل بر اثر بارندگی و آبگرفتگی در مناطق روستایی داورزن بوده است.
 
او تصریح کرد: افرادی که منزل آن‌ها بر اثر بارندگی تخریب شده است پس از ابلاغ تسهیلات می‌توانند با مراجعه به این اداره و تشکیل پرونده از مزایای تسهیلات استفاده کنند.
 

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.