رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: ماشین الات کشاورزی جهت حرکت در جاده‌ها طراحی نشده اندو حرکت آن‌ها بر روی جاده‌ها خطرات و مشکلات زیادی برای خودشان و سایر رانندگان و استفاده کنندگان از جاده به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: گفت: با توجه به شروع فصل برداشت غلات در بعضی شهرستان‌ها (دهلران، دره شهر، آبدانان) افزایش تردد وسایل نقلیه کشاورزی (کمباین، تراکتور، تیلر) در سطح جاده‌های استان بویژه راه‌های اصلی و فرعی باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور در جاده‌ها و در نتیجه تصادفات و حوادث دلخراش جاده‌ای شده است.

او افزود: عدم آگاهی کافی بعضی از رانندگان ادوات کشاورزی از مقررات راهنمایی و رانندگی آن هم به علت نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی در حداکثری از جمعیت آن‌ها، ناهمگونی سرعت این ادوات با سایر وسایل نقلیه و غیر منتظره بودن حضور آن‌ها در سطح سواره رو برای رانندگان جاده‌ای و همچنین عدم برخورداری از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازدارنده جهت اطلاع و هوشیاری سایر رانندگان خصوصا در شب موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ضریب ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

سرهنگ همتی ادامه داد: هنگامی که رانندگان این دسته از ادوات به ناچار باید از سطح راه استفاده کنند حتما باید چرخ سمت راست وسیله نقلیه خود را در قسمت شانه راه قرار دهند تا مانع حرکت وسایل نقلیه‌ای که از پشت سر حرکت می‌کنند نشود.

او اضافه کرد: امیدوارم که رانندگان ادوات کشاورزی نسبت به قوانین و مقررات پایبند باشند و این نکات را رعایت کنند و نتیجه این رعایت کردن‌ها منجر به کاهش حوادث و تصادفات این طیف از رانندگان در استان شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.