رمان "کتیبه ژنرال" که براساس زندگینامه شهید سردار بی سر مدافع حرم "حاج عبدالله اسکندری" و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس منتشر شده بود، به چاپ دوم رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رمان "کتیبه ژنرال" با محوریت سیره و خاطرات و مبارزات سردار شهید مدافع حرم "حاج عبدالله اسکندی" و به قلم اکبر صحرایی در دو جلد با عناوین قصردشت و قمحانه، توسط نشر شهید "کاظمی" قم منتشر شده بود، یکی از رمان‌های شاخص و درخشان در ادبیات داستانی انقلاب و دفاع مقدس محسوب می‌شود که با استقبال علاقه مندان روبرو شد و به چاپ دوم رسید.

اکبرصحرایی برای نگارش این رمان پنج سال را صرف تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت‌های گوناگون و سفرهای متعدد کرد و در نهایت داستانش را در قالب یک رمان هزار صفحه‌ای را به علاقه‌مندان این آثار عرضه کرد.

این رمان که در ۲ جلد منتشر شده است، حوادث بیش از ۶ دهه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود و یکی از ویژگی‌های اصلی آن فضاسازی خلاقانه، توصیف‌های زنده و جذاب است.

نثر شورمند و شیوا که به تناسب موضوع با طنزی شیرین و هنرمندانه آمیخته شده بر حلاوت اثر افزوده و روایت‌های گرم و صمیمی را جذابتر و خواندنی‌تر کرده است.

به اعتقاد صاحب‌نظران دیالوگ‌هایی با گویش شیرازی، اشاره به سنت‌ها و باورهای ساکنان شیراز و استان فارس در دوران پیش از انقلاب، یکی دیگر از ویژگی‌های رمان اکبر صحرائی است.

برخی از صاحب نظران کتیبه ژنرال را کتیبه انقلاب می‌دانند که نویسنده این اثر از نگاه سردار شهید اسکندری به روایت حوادث انقلاب از شکل‌گیری آن تا دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم پرداخته است.

صحرایی در این اثر، با پرهیز از کلی گویی، به صورت "روایت جزء به جزء" با شخصیت پردازی و تصویرگری زیبا و به یاد ماندنی، رویدادهای آن دوره‌ها را برای خواننده روایت می‌کند.

سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و رئیس اسبق بنیاد شهید استان فارس، پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در اولین روزهای خردادماه سال ۹۳ به شهادت رسید.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.