به گفته دادستان کردستان امسال ۱۲ مورد از محکومین به اعدام منجر در کردستان به عفو و بخشش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد جباری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: نسبت و رابطه امر به معروف و نهی از منکر مثل دو بال یک پرنده است، رابطه نفی و اثبات و شدت و رحمت است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که امروز در کشور به لحاظ اقتصادی و سایر موضوعات وجود دارد همدلی و همراهی و همکاری همه مسئولین یک حسن و معروف حساب می‌شود و هرگونه غیرهمسویی منکر است.

جباری افزود: در ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر و این دست جلسات باید سه مرحله و گذر را تعریف کنیم که نخستین گام آن تقویت جایگاه ستاد در بین دستگاه‌ها و در گام بعدی در بطن جامعه است.

دادستان مرکز استان کردستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از حصار دستگاه‌ها بعد از نهادینه شدن در بین لایه‌های مختلف جامعه انتقال پیدا کند، خاستگاه امر به معروف اول باید مسئولین و بعد جامعه باشد.

اواظهار کرد: سیاست‌های ترویجی و پروتکل و مرام‌نامه ترویج و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز جامعه است، چراکه در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی مشکل داریم.

جباری اضافه کرد: تذکر لسانی باید به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه تبدیل شود تا همه خود را نسبت به محیط پیرامون و جامعه مقید و مسئول بدانند.

اوگفت: در شرایط کرونایی امروز دوستانی تلاش کردند و دشمنانی زبان چرخاندند و رسانه‌های معاند با واژه‌گزینی‌ها سعی در افزایش گرایش به منکرات در جامعه داشتند.

دادستان مرکز استان کردستان یاداور شد: امسال ۱۲ مورد از محکومین به اعدام منجر به عفو و بخشش شده است.

جباری تصریح کرد: در سال‌جاری چندین مورد قصاص به نفس داشتیم، اجرای احکام و حدود الهی از سوی دشمنان اسلام بدرنگ نشان داده می‌شود.

او افزود: مشکل تعدادی از خانواده‌های زندانیان که در شرایط کنونی امکاناتی برای فرزندانشان برای آموزش ندارند با کمک خیرین و دستگاه قضا رفع شده است.

جباری اختلاف‌زدایی در بین دستگاه‌ها را بزرگترین معروف دانست و گفت: دشمنان دنبال در پی تضعیف دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف هستند نباید این اجازه را به آن‌ها بدهیم.

او خاطرنشان کرد: شعبه ویژه‌ای برای پرونده‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا و موارد مطرح شده از سوی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کرده‌ایم.

جباری اضافه کرد: اگر تذکر لسانی منتج به نتیجه نشد، شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های در این رابطه راه‌اندازی شده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.