رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت ۳۳ درصد رشد داشته است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش باران در سال زراعی جدید اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون، میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت ۳۳ تا ۳۴ درصد رشد و مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ تا ۱۹ درصد بیش از نیاز آبی کشور بارش دریافت شده است، افزود: استان‌های چهارمحال و بختیاری، غرب، کرمانشاه، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد نرمال و استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی و غربی بیش از نرمال دریافت کردند.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار استان‌های تهران ۵۰ درصد، قم ۸۱ درصد و سمنان ۷۰ درصد بیش از نرمال بارش دریافت کردند.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد کمتر است، بیان کرد: بنابر پیش بینی‌ها میزان بارش در جنوب شرق کشور بیش از نرمال است که با این وجود بخشی از کم بارشی جبران خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت خشکسالی‌های اخیر بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و رشد ۳۰ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت، خشکسالی قابل ملاحظه‌ای از لحاظ هواشناسی کشاورزی نداریم.

به گفته وی، اگر در منطقه‌ای بارندگی یک تا سه ماهه کمتر از میانگین بلندمدت باشد، با خشکسالی مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه خشکسالی شدیدی در کشور نداریم، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب طی ۲ سال اخیر از لحاظ هیدرولوژی کشاورزی همچنان خشکسالی حاکم است، از این رو باید روش‌هایی را برای کاهش اتلاف آب به کار گیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش باران ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار