رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت:پژوهشگران دانشگاه با سرپرستی عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه، اقدام به تولید مواد مواد ضدعفونی و الکل ۸۷ درصد کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: الکل طبی یا اتانول ماده اصلی تشکیل دهنده مواد ضدعفونی کننده استمی‌باشد که در حال حاضر با توجه به مصرف بالای الکل در کشور، ظرفیت تولید کلیه شرکت‌های تولیدی مواد ضدعفونی کننده به علت کمبود الکل کاهش یافته است.

او گفت: در همین راستا طبق نام گذاری سال ۹۹ تحت عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و با حمایت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، جهت استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی برای خدمت به کشور، الکل ۸۷ درصد تولیدی رقیق سازی و برای ساخت محصول ضد عفونی کننده دست مبتنی بر فرمولاسیون مورد تایید سازمان بهداشت جهانی که حاوی مواد نرم کننده و مقدار کمی آب اکسیژنه هست مورد استفاده قرار گرفته است.

 اختری گفت: میزان تولید این محصول با توجه به دستگاه‌های آزمایشگاه عملیات واحد دانشگاه در فاز اول به میزان ۳۰۰ بطری در هفته است و قابلیت افزایش این میزان در فاز‌های بعدی تولید بیشتر خواهد بود.

او افزود: قسمتی از محصول ضد عفونی کننده تولیدی برای رفع نیاز دانشگاه به کار گرفته شده و مازاد آن برای فعالیت‌های جهادی و توزیع در مناطق محروم ارسال می‌گردد.

او گفت: گروه مهندسی شیمی آمادگی دارد تا در صورت نیاز بخش‌های مختلف کشور، به طراحی، بهینه سازی و ساخت واحد‌های کوچک و متوسط تولید بیواتانول کمک کند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.