شاخص فلاکت خراسان رضوی چه رتبه‌ای در کشور دارد؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان بعد از فارس و سمنان در شاخص فلاکت جزء سه استان کشور است که به نسبت وضعیت مناسبی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ شاخص فلاکت خراسان رضوی براساس آمار اعلام شده در امسال ۳۹.۱ درصد است که بعد از استان‌های فارس با نرخ ۳۶.۲ درصد و سمنان با ۳۸.۸ درصد جایگاه سوم را به دست آورده است.

شاخص فلاکت خراسان رضوی چه رتبه‌ای در کشور دارد؟


او افزود: نرخ فلاکت مزبور با توجه به نرخ بیکاری و تورم محاسبه می‌شود و براساس آمار مزبور لرستان با ۵۳.۸ درصد بدترین جایگاه را در نرخ فلاکت کشور برخوردار است.

شاخص فلاکت یک نشانگر اقتصادی است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را نشان می‌دهد و به طور معمول برای به دست آوردن شاخص فلاکت، نرخ بیکاری و نرخ تورم را با هم جمع می‌زنند.
 

بیشتر بخوانید: ثبت نام ۴۴ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری کرونا در خراسان رضوی

نرخ تورم فروردین ماه در خراسان رضوی در کل خانوار‌های استان ۳.۶ درصد است که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۹ دهم درصد افزایش یافته که این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۳.۵ درصد و برای خانوار‌های روستایی استان ۴.۲ درصد است و به ترتیب نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱.۱ درصد و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه امسال در کل خانوار‌های خراسان رضوی ۳۰.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش یافته، این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۲۹.۱ و برای خانوار‌های روستایی استان ۳۴.۹ درصد است که به ترتیب ۲.۶ و۳.۲ درصد کاهش یافته است.

میزان تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۸ در این استان برابر با ۳۳ درصد، میزان مشارکت اقتصادی آن در فصل زمستان پارسال نیز ۴۳.۹ درصد و میزان بیکاری فصل زمستان سال ۱۳۹۸ در استان ۸.۹ درصد بود.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.