استاندار خراسان شمالی به دستگاه‌های اجرایی و مدیران دستور داد تا ۱۵ روز اینده مصوبات این نشست را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در شورای عشایری استان گفت: برای حل مشکلات عشایر استان در مراوه تپه با برگزاری جلسه‌ای با مسئولان مربوط در استان گلستان یک بار برای همیشه مشکلات عشایر استان حل و فصل شود.

شجاعی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات دولتی برای نحوه خدمت رسانی به عشایر استان باید برنامه داشته باشند.

او گفت: آسانترین جواب برای انجام ندادن کار‌ها نبود و کمبود اعتبارات است و این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی باید برای حل مشکلات و تامین نیازها، پیگیری‌های مستمری از سطح ملی داشته باشد.

شجاعی با اشاره به درخواست عشایر مبنی بر تامین اقلام دارویی، تصریح کرد: برای حل مشکلات بهداشت و درمان عشایر دانشگاه علوم پزشکی استان در صورت امکان کمیته ویژه تشکیل دهد و یا از طریق بهداشت روستایی عشایری پیگیری کند.

او مطرح کرد: برای حل دغدغه فروش و عرضه محصولات عشایر استان، عشایر باید به اتاق بازرگانی و اصناف متصل شوند تا منافع مادی مادی عشایر افزایش یابد و در واقع به سمتی حرکت کنیم که بحث ایجاد سردخانه و کشتارگاه عشایر به صورت ایجاد تعاونی عملیاتی شود.

شجاعی افزود: انتقال پرونده‌های بانکی عشایر از استان گلستان به خراسان شمالی کمیسیون امور بانک‌های استان پیگیری کند و اگر امکان این جابجایی وجود نداشت یک فرد از این کمیسیون مسئول پیگیری باشد.

او خطاب به اعضای شورای عشایری استان تاکید کرد: حل مشکلات و تامین نیاز‌های عشایر مستلزم اجرایی شدن مصوبات جلسات است و تنها بیان مشکلات کار سختی نیست و باید راهکار عملیاتی حل مشکل ارائه شود.

محمدعلی شجاعی گفت: بیش از ۵ هزار خانوار عشایری در استان وجود دارد که به لحاظ جمعیت عشایری خراسان شمالی پانزدهمین استان در رتبه بندی کشوری می‌باشد که به عنوان قشر مولد ۱۴ و گوشت قرمز دام سبک استان را تأمین می‌کنند.

شجاعی تاکید کرد: اقدامات دولت، سازمان امور عشایری کشور و فراکسیون عشایری مجلس در راستای زندگی بهتر از عشایر در ییلاق و قشلاق می‌باشد.

او اشاره داشت: با توجه به مصوبات دولت در دو سال اخیر برای حفظ وضعیت موجود عشایر و توسعه کمی و کیفی تولیدات عشایر اقدامات خوبی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، نبود مرتع مشخص عشایر استان در مراوه تپه، سوخت، فروش دام و عدم همخوانی قیمت دام و گوشت قرمز، گازرسانی به محله‌های عشایر نشین شهرستان‌های مانه سملقان و راز و جرگلان، ارائه تسهیلات به عشایر برای رونق تولید در حوزه دام، درخواست ارسال پرونده‌های سیل خسارت سال گذشته به عشایر استان از استان گلستان به خراسان شمالی از مشکلات و درخواست‌های عشایر در شورای عشایری استان بود.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.