شکستن رکورد تولید در شرکت گهر زمین سیرجان

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان گفت: تمامی رکورد‌های شرکت گهرزمین سیرجان، حاصل تلاش و موفقیت‌های همه ارکان این مجموعه است.

شکستن رکورد تولید در شرکت گهر زمین سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی‌اکبر پوریانی مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان گفت: با وجود مشکلات موجود از قبیل تحریم‌ها، فقدان دسترسی به موقع و نبود قطعات ماشین‌آلات معدنی، شرکت سنگ آهن گهر زمین ضمن بهینه‌سازی عملیات معدنکاری اقدام به راه اندازی سیستم کارآمد بومی سازی شده گسیل هوشمند ماشین‌آلات در کنار سازماندهی فعالیت‌های بخش‌های مختلف معدن کرده است.

او افزود: از پایان بهمن‌ماه ۹۸، ابعاد پیت معدن در حالت بیشترین گسترش بخش شمالی- جنوبی معادل یکهزار و ۵۵۰ متر و در حالت بیشترین گسترش در بخش شرقی- غربی معادل ۲ هزار و ۱۰۰ متر شده است.

پوریانی تصریح کرد: در سال مالی ۹۸-۹۷ به صورت تقریبی ۲۰.۶ میلیون تن سنگ‌آهن استخراج شد که این میزان، سه میلیون و ۵۲ هزار و ۵۵۹ تن معادل ۱۷.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل (۹۷-۹۶) رشد داشت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان، میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی‌شده در سال مالی ۹۸ را هفت میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۰ تن و میزان تولید سنگ آهن دانه بندی شده در سال مالی ۹۷ را پنج میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۱۲ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در سال مالی ۹۸ نسبت به سال مالی ۹۷ به میزان ۴۸.۸۵ درصد رشد تولید داشته‌ایم.

او با اشاره به افزایش تولید و رکورد‌های مختلف شرکت بیان داشت: تولید کنسانتره از یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن در سال ۹۵ به بیش از چهار میلیون و ۳۳۰ هزار تن در سال مالی ۱۳۹۷ رسیده و همچنین در سال مالی ۹۸ بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره تولید شده است.

پوریانی افزود: در شرکت سنگ آهن گهر زمین تمامی فعالیت‌های ایمنی، بهداشت و زیست محیطی با رعایت الزامات بر اساس استاندارد‌های ISO ۴۵۰۰۱- ۲۰۱۸ و ISO ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ در حال انجام است، به گونه‌ای که نتایج آخرین ممیزی سازمان ایمیدرو نشان می‌دهد عملکرد این شرکت در مقایسه با کلیه شرکت‌های صنعتی و معدنی تابعه سازمان مذکور دارای بالاترین رتبه می‌باشد.

او بیان کرد: این شرکت با توجه به طرح‌های توسعه‌ای و تحقق جهش تولید به‌عنوان شعار امسال و با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در کشور اقدام به ساخت کارخانه پنج میلیون تنی گندله‌سازی کرده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان گفت: ساخت این کارخانه با مشارکت یکی از بهترین برند‌های دنیا یعنی شرکت اتوتک آلمان و شرکت‌های معتبر داخلی با پیشرفت فیزیکی ۹۶.۵ درصد در مرحله راه اندازی و آزمایش‌های سرد قرار دارد که بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این پروژه توسط مهندسان توانمند ایرانی در شرکت بومی‌سازی شده است.

او عنوان کرد: فرایند بومی‌سازی، در قالب راهبرد «تولید و توسعه بر محور بومی‌سازی»، برای قطع وابستگی اقتصادی و صنعتیبه خارج از کشور، مورد توجه جدی شرکت قرار گرفته است.

پوریانی افزود: از مهمترین پروژه‌های عملیاتی تاکنون می‌توان به طراحی و ساخت غلتک‌های آسیاب‌های غلتکی فشار بالا (HPGR)، طراحی و ساخت قطعات تکنولوژیک کاربیدتنگستن (STUD، EDGE-BLOCK و CHEEK-PLATE) ویژه آسیاب‌های HPGR، طراحی و ساخت داخل لوله‌های ضد سایش انتقال اسلاری با عمر عملکردی بسیار بالا، طراحی و تولید داخل ورق‌های مورد نیاز ساخت پوسته آسیاب گلوله‌ای و ... اشاره کرد که منتج به جلوگیری از خروج سالیانه حدود ۹.۳ میلیون یورو ارز در سطح شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان، بیان داشت: همچنین در صورت استفاده از این محصولات در شرکت‌های معدنی هم تراز، ظرفیت جلوگیری از خروج ارز به میزان سالیانه حدود ۳۱.۶ میلیون یورو را در سطح ملی خواهد داشت.

پوریانی گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی یا CSR همانند شرکت‌های پیشرو در دنیا، مطابق با استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ در زمینه اجرای عملیات صیانت از ۵۰۰ هکتار جنگل‌های قطاربنه، اجرای ۸۰ هکتار فضای سبز با درختان سازگار با محیط، ساخت آسایشگاه جانبازان در کرمان، ساخت مدرسه در حاشیه شهرستان سیرجان و حمایت از فعالیت‌های ورزشی، اقدام کرده است.

او بیان کرد: شرکت سنگ آهن گهرزمین در حرکت به سمت توسعه پایدار مناطق محروم در دی ماه ۱۳۹۵ به پیشنهاد استاندار وقت کرمان، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان فعالیت‌های خود را بر محور اشتغال‌زایی، کشاورزی و آموزش آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان افزود: این شرکت تاکنون موفق به ایجاد یکهزار و ۳۲۶ فرصت شغلی با صرف کمترین هزینه برای اقشار محروم و کم درآمد در شهرستان منوجان شده است.

پوریانی گفت: اقدامات انجام شده حوزه HSE شرکت گهر زمین در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا قابل تقدیر است و ما خوشبختانه با وجود این تلاش‌ها حتی یک مورد بیماری نداشتیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان اظهار داشت: درواقع تمامی رکورد‌های شرکت گهرزمین سیرجان، حاصل تلاش و موفقیت‌های همه ارکان این مجموعه است و تا زمانی که استخراج و تولید با همدلی و اتحاد سرلوحه فعالیت‌ها باشد شاهد کسب چنین رکورد‌ها و موفقیت‌های بی نظیری بوده‌ایم.

تولید کنسانتره درشرکت گهر زمین اکنون از یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن در سال ۹۵ به بیش از چهار میلیون و ۳۳۰ هزار تن در سال مالی ۱۳۹۷ رسیده و در سال مالی ۹۸ بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره تولید شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار