معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۳۹ هزار و ۴۶۹ تماس تلفنی از چهارم اسفند تاکنون با سامانه ۲۵۲۵ برقرار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پس از اعلام آمادگی از سوی ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین استانداری مرکز پاسخگویی ۲۵۲۵ در راستای اطلاع رسانی دقیق به مردم راه اندازی شد.

او گفت : از آنجا که کرونا ویروس جدیدی بوده و مردم با آن آشنایی نداشتند در ابتدا نگرانی‌هایی وجود داشت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از چهارم اسفندماه مرکز پاسخ دهی ۲۵۲۵ راه‌اندازی شده است، افزود: برقراری تماس با این سامانه رایگان است.

او با اشاره به حجم بالای تماس‌های برقرار شده در ابتدا ادامه داد: کارشناسان حاضر در مرکز پاسخ دهی ۲۵۲۵ در سه شیفت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب آماده پاسخگویی مردم بودند.

شکیبا با بیان اینکه روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تماس تلفنی با این مرکز قرار می‌شد، گفت: در ابتدا سوالاتی نظیر علائم ابتلاء به بیماری پرسیده می‌شد و در نهایت اطلاعات مربوط به مراکز ۱۶ ساعت و شکایت‌های بهداشت محیطی از واحد‌هایی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کردند مطرح می‌شد.

او گفت: همچنین در ابتدا شاهد برقراری ارتباط تلفنی از طریق استان‌های همجوار هم بودیم، اما پس از راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ شمار تماس‌های حاصله اندکی کاهش یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش حجم تماس‌های برقرار شده چنین به نظر می‌آید راه اندازی این مرکز مفید به حال مردم بوده است.

شکیبا گفت: در روز‌هایی که آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه افزایش می‌یابد شاهد افزایش تماس‌های برقرار شده هستیم.

او افزود: از چهارم اسفند تاکنون ۳۹ هزار و ۴۶۹ تماس تلفنی با سامانه ۲۲۵ برقرار شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.