مسؤول امور پیمان و قرارداد‌های قطار شهری کرمانشاه گفت : براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه باید در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این امر محقق شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛احسان مهرابی مسؤول امور پیمان و قرارداد‌های قطار شهری کرمانشاه گفت : پروژه مونوریل کرمانشاه از سال ۹۳ به قطار شهری (مترو سبک) تغییر پیدا کرد که در خیلی از شهر‌های کشور وجود دارد با این تفاوت که در پروژه قطار شهری کرمانشاه، بخشی از کار روی زمین و بخشی از آن در زیر زمین قرار دارد.

او با بیان اینکه این پروژه شامل دو فاز، شامل فاز اول از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم از میدان آزادی تا میدان فردوسی است، گفت : از نظر عمرانی سازه روگذر ۹۵ درصد و تونل ۱.۵ کیلومتری آن نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت کلی پروژه با در نظر گرفتن میزان تجهیزات، ناوگان و سایر سیستم‌ها ۲۵ درصد است.

او افزود: ایستگاه قطار شهری میدان آزادی به صورت رو باز خواهد بود و از چهار سمت امکان دسترسی به آن وجود دارد و می‌تواند محلی برای تجمعات و برگزاری همایش‌ها باشد.

مهرابی ادامه داد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های شهردار کرمانشاه با سازمان برنامه و بودجه بسیاری از مشکلات این پروژه حل شده است به زودی حجم بسیاری از اعتبار برای این پروژه به کرمانشاه وارد می‌شود.

او گفت: براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری فاز اول این پروژه باید در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد، البته پیش‌بینی ما نیز این است که امیدواریم این امر محقق شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.