بختی: آمادگی کاملی برای حضور در مسابقات داشتم

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: برای شرکت در مسابقات آماده بودم، با وقفه‌ای که پیش آمد از لحاظ ذهنی و عملکردی مقداری برنامه هایم به هم ریخت.

بختی: آمادگی کاملی برای حضور در مسابقات داشتماعظم بختی ملی پوش شمشیربازی اسلحه اپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: به صورت اتفاقی وارد رشته شمشیربازی شدم. در نوجوانی در رشته هندبال مشغول بودم. در مسابقات قهرمانی کشوری نیز مقام می‌آوردم. یکی از مربی‌های شمشیربازی در محیط ورزش هندبال من را دید و از نظر او استیل و توانایی من برای شمشیربازی مناسب به نظر رسید.

او افزود: وارد رشته شمشیربازی شدم و یک مدت به طور موقت همزمان با هندبال، شمشیربازی کردم. بعد از یک سال توانستم در مسابقات شمشیربازی صاحب مقام شوم و وارد تیم ملی شدم. حدود ۱۸ سال است که در اسلحه اپه سابقه عضویت در تیم ملی را دارم.

بختی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات، خود را برای مسابقات زون و مسابقات آسیایی کره جنوبی آماده می‌کردم که با این اتفاق، هنوز تاریخ و مکان مشخصی برای شروع مسابقات اعلام نشده است.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: تمرینات هوازی را در حاشیه زاینده رود و تمرین‌های اختصاصی شمشیربازی را در خانه انجام می‌دهم. در محیط و فضای باز هم حرکات چابکی و بدنسازی با وزنه را انجام می‌دهم. البته بیشتر در خانه هستم و زمانی که برای ورزش به محیط خارج از خانه می‌روم اصول بهداشتی را رعایت می‌کنم.

او تصریح کرد: حدود ۲ ساعت در طول روز ورزش می‌کنم. جسم خود را فعلا با حرکات ورزشی آماده نگه می‌دارم تا افت پیدا نکنم. کیفیت تمرین‌ها نسبت به زمان اردو خیلی پایین آمده، شرایط اردو تا اکنون که در خانه تمرین می‌کنم خیلی بهتر بود. در کنار تمرین‌های بدنسازی بیشتر به حرکات تخصصی شمشیربازی نیاز است تا انجام دهم.

بختی با اشاره به عقب افتادن زمان مسابقات گفت: برای شرکت در مسابقات آماده بودم. با وقفه‌ای که پیش آمد از لحاظ ذهنی و عملکردی مقداری برنامه هایم به هم ریخت. اکنون نیز، چون در اردو حضور ندارم سطح تمرینات و کیفیت آن پایین‌تر شده و از آمادگی جسمی ام کاسته شده است.

او ادامه داد:از یک لحاظ نیزتعویق مسابقات خوب است. چون زمان تمرین مقداری بیشتر شده، شاید اگر سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها بازگشایی شوند، بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم. قبل از تعویق مسابقات، زمان تمرین برای من و دیگر هم تیمی‌ها خیلی کم بود و در حد دو ماه فرصت داشتیم تا خود را برای حضور در مسابقات آماده کنیم. اکنون با توجه به وقفه زمانی پیش آمده زمانی که می‌توانیم برای تمرین در اختیار داشته باشیم خیلی بیشترشده و از این لحاظ خوب است.

بختی افزود: بعد از شکست کرونا در صورتی که اردو‌ها برگزار شوند. اولین کاری که انجام می‌دهم وارد اردو می‌شوم و تمرینات حرفه‌ای را آغاز می‌کنم.

ملی پوش شمشیربازی اسلحه اپه گفت: از کادر پزشکی و درمانی که جانانه در حال خدمت به هموطنان بیمار هستند تشکر می‌کنم. این کار هر کسی نیست که در این شرایط سخت ایستادگی و با چنین بیماری ناشناخته‌ای مقابله کند. از مردم می‌خواهم که این استقامت و همکاری و همراهی که در این مدت با مسئول‌ها داشتند را ادامه بدهند. سود این کار بیشتر به خود و خانواده شان می‌رسد. تا به امید خدا همگی با هم بتوانیم بر این شرایط سخت غلبه کنیم و به روز‌های عادی برگردیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار